آفتاب
مسئول دفتر رییس جمهور:

نگاه دولت در توسعه کشور، نگاه مردمی است

نگاه دولت در توسعه کشور، نگاه مردمی است

مسئول دفتر رییس جمهور با اشاره به این‌که نگاه دولت در توسعه نگاه مردمی است، گفت: کشور پتانسیل‌های عظیمی دارد و دولت و ملت باید دست به دست هم بدهند تا از این پتانسیل‌های استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، محمد نهاوندیان در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی، اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و ظرفیت‌های استان را مطرح تا همه ایرانیان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان با خبر شوند.

وی افزود: بسیاری از جهانیان نمی‌دانند که خراسان جنوبی می‌تواند قطب معدنی بوده و همچنین بسیاری از مردم کشور از جاذبه‌های گردشگر بی‌نظیر این استان بی‌خبر هستند.

مسئول دفتر رییس جمهور ادامه داد: همیشه تصمیم‌های سخت و خوب را در شرایط سخت و دشوار می‌گیریم و باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و تصمیم‌های خوبی در راستای اصلاح ساختار اقتصادی کشور بگیریم.

نهاوندیان اظهارکرد: در سال‌هایی که درآمد نفتی دولت خوب بود در راستای کوچک سازی دولت اقدامی نشد و وابستگی کشور به درآمدهای نفتی بیشتر شد که بعد از رکود قیمت نفت این تصمیمات گرفته شد.

وی یادآور شد: اگر در تشخیص به اجمال کلی رسیده‌ایم که دولت را کوچک و اتکای اقتصادی ایران به درآمدهای نفتی را کم کنیم حاصل آن کاهش قیمت نفت بوده و ما باید ببینیم در گوشه و کنار کشور فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات کجا است.

مسئول دفتر رییس جمهور تصریح کرد: کشور پتانسیل‌های عظیمی دارد و دولت و ملت باید دست به دست هم بدهند تا از این پتانسیل‌های استفاده کنند.

نهاوندیان افرود: خراسان جنوبی می‌تواند نه تنها مسائل خود را حل کند بلکه برای دیگر نقاط کشور نیز درآمدزایی داشته باشد به شرط اینکه این ذخایر را با مدیریت پیوند دهیم.

وی اظهار کرد: در معادن کشور در گزارش‌هایی که ارائه شده بود فرصت اشتغال صنعتی گسترده‌ای را در خراسان جنوبی می‌بینم اما باید اقداماتی نیز در این راستا انجام شود.

مسئول دفتر رییس جمهور ادامه داد: در بحث کشاورزی رییس جمهور امروز اعلام کردند برای تخصیص بودجه آب‌رسانی در استان که می‌تواند باعث تحول کشاورزی استان باشد در نظر گرفته می‌شود با تامین آب شرب حضور و استمرار فعالان بخش کشاورزی در استان فراهم می‌شود.

نهاوندیان اذعان کرد: در بحث گردشگری نیز می‌توان با تاکید بر جاذبه‌های موجود و به بهره‌وری رساندن جاذبه‌های بلقوه و با توجه به مرزی بودن استان و طبیعت کویری درآمدهای ارزی حاصل از گردشگری داشت.

وی رونق بحث تجارت در استان را از مهم‌ترین مسائل عنوان کرد و ادامه داد: از فرصت همسایگی با کشور افغانستان در بعد اقتصادی و تجاری کمتر استفاده کرده‌ایم و بیشتر از بعد سیاسی اجتماعی مسائل امنیتی و خدمات انسانی در کشور مطرح بوده است.

مسئول دفتر رییس جمهور خاطر نشان کرد: زمان آن رسیده که از بعد اقتصادی نیز وارد شده و لازمه آن این است که دولت از سرمایه گذاری در این زمینه ها حمایت کند.

انتهای پیام

کد N641622

وبگردی