آفتاب

30 مقام بلند پایه رژیم صهیونیستی به اتهام فساد دستگیر شدند

30 مقام بلند پایه رژیم صهیونیستی به اتهام فساد دستگیر شدند

پلیس رژیم صهیونیستی از بازداشت بیش از 30 مقام بلند پایه این رژیم از جمله چند عضو پارلمان به اتهام کلاهبرداری، دریافت رشوه و خیانت در امانت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، لوبا اسمری، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز(چهارشنبه) و با علنی شدن تحقیقات و بازپرسی‌ها، بیش از 30 متهم از جمله مقامات بلند پایه برای آغاز تحقیقات بازداشت شدند.

همچنین بازرسی منازل شخصی این افراد و دفاتر کارشان هم آغاز شد.

سمری افزود: از حدود یک سال پیشین، تحقیقات سری در مورد چند مقام بلند پایه در مرکز تحقیقات و اطلاعات و مرکز مبارزه با کلاهبرداری‌های بزرگ در مورد یک پرونده فساد آغاز شد.

وی ادامه داد: این تحقیقات در بخش مبارزه با فساد و کلاهبردی با هماهنگی دادستان کل ومشاور جنایی دولت برای بررسی پرونده‌های رشوه، کلاهبرداری، خیانت در امانت، جعل اسناد شرکت‌ها و پولشویی آغاز شده است.

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی نیز بدون اینکه نامی از متهمان ببرد گفت: قرار بر این است که نام این افراد منتشر نشود اما تمامی آنان از یهودیانی هستند که دربخش خدمات عمومی و بخش عمومی در جایگاه‌های بالایی حضور دارند از جمله یکی از اعضای کنست که در منصب معاون وزیر مشغول به کار است و تعدادی از روسای شوراها ومسئولان داخلی، مدیر کل یک وزارتخانه، یک وزیر پیشین، مدیران اجرایی سازمان‌های غیر دولتی عمومی و چند تن دیگر در اتحادیه‌های عمومی و کارمندان موسسه‌های عمومی مشهور و فعالان سیاسی.

سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی توضیح داد: طی یک سال گذشته یگان مقابله با کلاهبرداری، تحقیقات سری را تحت نظر پلیس و با کمک ابزارها و راهکارهای اطلاعاتی، تحقیقات گسترده و پیشرفته‌ای را آغاز کردند. این تحقیقات در خصوص افرادی که گمان می‌رود دست به توطئه زده و روشی خاص برای بهبود زندگی شخصی و عمومی خود در پیش گرفته و با ارتکاب جرائم متعدد اموالی را برای احتیاجات فردی خود به دست آورده وبه این ترتیب خسارات‌هایی را به اداره‌های محل خدمت خود وارد کرده‌اند، انجام شده است.

این مقام دولتی رژیم صهیونیستی عنوان داشت: براساس نتایج این تحقیقات مظنونان یا دست نشانده‌های آن‌ها در یک سیستم دقیق مبالغ بسیاری از اموال عمومی دولت، بودجه و مراکز داخلی را به صورت غیر قانونی و با رشوه‌دهی به مسئولان و بستگان آن‌ها برداشت می‌کردند.

وی افزود: با پیشرفت و تکمیل تحقیقات در خصوص افراد مورد اتهام به زودی خواستار تمدید زمان بازداشت آنان و ارجاع آنها به دادگاه خواهیم شد.

در چند سال گذشته، در سرزمین‌های اشغالی تحقیقات در مورد مسئولان بلندپایه این رژیم از جمله ایهود اولمرت، نخست وزیر و موشه کتساف، رئیس پیشین این رژیم به اتهام تجاوز انجام شد و اکنون کتساف حکم 7 سال زندان خود را که از سال 2011 آغاز شده سپری می‌کند.

انتهای پیام

کد N641526

وبگردی