آفتاب
جانشین فرمانده حفاظت سپاه:

از سال 89 هیچگونه اقدام هواپیماربایی وجود نداشته است

از سال 89 هیچگونه اقدام هواپیماربایی وجود نداشته است

جانشین فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا سال 89 ، 130 مورد اقدام به هواپیما ربایی بوده است اظهار کرد: آخرین اقدام هواپیما ربایی در سال 89 و پرواز سوریه مرتبط می‌شود از آن زمان تاکنون هیچ گونه هواپیماربایی نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرتیپ دوم پاسدار محمد حسن کاظمی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت 31 سالگرد تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد با بیان این‌که از سال 63 دشمن با هدف تحت فشار قرار دادن نظام به هواپیما ربایی اقدام کرد گفت: از همان زمان امام (ره) سپاه را مامور تامین امنیت پرواز ها کرد که این تصمیم امام با مخالفت عده ای مواجه شد به گونه‌ای که حتی بعضی تهدید به اعتصاب کردند.

وی در ادامه افزود: با تاکید مجدد امام (ره) سپاه وارد این عرصه شد اما با ورود سپاه هواپیماربایی تشدید شد، زیرا دشمن در صدد بود تا ثابت کند حتی با حضور سپاه آن‌ها قدرت هواپیماربایی دارند. در سال 67 نخست‌وزیر وقت اعلام کرد که سپاه باید از فرودگاه خارج شود اما امام (ره) همچنان بر حضور سپاه در فرودگاه‌ها تاکید کردند . پس از ارتحال امام نیز بحث خروج سپاه از فرودگاه های کشور شد که رهبری با این امر مخالفت کردند.

به گفته وی تا سال 89 ، 130 مورد اقدام هواپیماربایی وجود داشته که 36 مورد آن در هوا بوده و 13 مورد منجربه کشتن هواپیماربا شده است.

ادامه دارد...

کد N641461

وبگردی