آفتاب

پیش‌بینی برداشت 440 هزار شاخه رز و لیلیوم در خمین

پیش‌بینی برداشت 440 هزار شاخه رز و لیلیوم در خمین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خمین با اشاره به پیش‌بینی تولید 80 هزار شاخه گل لیلیوم در مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان عنوان کرد: پس از برداشت لیلیوم، 360 هزار شاخه گل رز نیز در سطح چهار هزار متر مربعی برداشت می‌شود.

غلامرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، مجتمع گلخانه‌ای خمین را مجموعه‌ای امیدوارکننده در شهرستان دانسته و اظهار کرد: مجتمع گلخانه‌ای خمین در سال 89 در سطح 130 هکتار با برآورد بیش از سه میلیارد تومان احداث شده است. این مجموعه 130 هکتاری به 114 قطعه گلخانه‌ای تفکیک شده است.

جعفری با بیان این‌که زیرساخت‌های این مجموعه آماده است، ادامه داد: در حال حاضر 14 قطعه در حال ساخت است که از این تعداد نیز دو قطعه گلخانه توت‌فرنگی و رز و لیلیوم کاملا به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین گفت: گلخانه لیلیوم و رز در سطح چهار هزار مترمربع احداث شده و متوسط عملکرد شاخه گل رز در هر مترمربع 90 شاخه و لیلیوم 40 شاخه است.

وی افزود: از مجموع چهار هزار مترمربع سطح زیرکشت رز و لیلیوم، در حال حاضر دو هزار متر مربع زیرکشت لیلیوم رفته است.

جعفری هم‌چنین به چهار هزار مترمربع سطح زیر کشت توت فرنگی اشاره کرد و گفت: بیش از 120 تن محصول توت‌فرنگی از این میزان سطح زیر کشت برداشت می‌شود و در حال حاضر روزانه 500 تا 600 کیلوگرم محصول توت فرنگی روانه بازار می‌شود.

جعفری با اشاره به مجموع 48 هکتاری سطح گلخانه‌های شهرستان خمین و اضافه شدن هشت هزار مترمربع به این میزان با احداث مجتمع گلخانه‌ای، ادامه داد: به تدریج و با ورود سرمایه‌گذاران جدید در طرح احداث مجتمع گلخانه‌ای خمین، قطعات این مجتمع واگذار شده و امیدواریم که تمامی این مجتمع زیر کشت انواع محصولات گلخانه‌ای، سبزی، صیفی و گل‌های شاخه بریده برود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خمین گفت: البته این روند در مجتمع گلخانه‌ای 130 هکتاری این شهرستان در حال حاضر به کندی پیش می‌رود و در صورت تزریق اعتبارات در این امر تسریع صورت خواهد گرفت.

وی اعتبار احداث هر واحد گلخانه به صورت فنی و صنعتی در این مجتمع گلخانه‌ای را 700 میلیون تومان عنوان و تعداد بهره‌برداران این شهرستان که در گلخانه‌ها مشغول به کار هستند را 210 نفر برشمرد.

انتهای پیام

کد N641419

وبگردی