آفتاب

هشدار وزیر خارجه لیبی درباره خطر تبدیل شدن کشورش به یک سوریه دیگر

هشدار وزیر خارجه لیبی درباره خطر تبدیل شدن کشورش به یک سوریه دیگر

وزیر خارجه لیبی خواستار کمک جامعه جهانی شد تا لیبی به سوریه‌ای دیگر تبدیل نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، وزیر خارجه لیبی از جامعه بین‌المللی برای مبارزه با افراط گرایان کمک خواست. او خواستار کمک جامعه جهانی شد تا لیبی به سوریه‌ای دیگر تبدیل نشود.

محمد الدیری، وزیر خارجه لیبی با توجه به تنش‌های فزاینده در این کشور در مورد احتمال ایجاد شرایطی مانند سوریه در این کشور هشدار داد.

او از جامعه بین‌المللی خواست، برای جلوگیری از تبدیل لیبی به سوریه‌ای دیگر به دولت این کشور در مبارزه با افراط گرایان کمک کند.

وزیر خارجه لیبی گفت، گروه "انصار الشریعه" به تأسیسات نفتی لیبی حمله می‌کند. او همچنین ابراز نگرانی کرد که مشکلات کشورش در جایگاه لازم در فهرست اولویت‌های باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا قرار نداشته باشد.

این سیاستمدار نماینده دولت به‌رسمیت شناخته‌شده لیبی در شرق این کشور به حساب می‌آید. اما کنترل طرابلس، پایتخت لیبی در دست گروه‌های رقیب قرار دارد. دولت کنترل خود بر بزرگ‌ترین بنادر نفتی لیبی، "اس سیدر" و "راس لانوف" را نیز از دست داده است.

محمد الدیری گفت، دولت او در برابر یکی از جدی‌ترین بحران‌های بودجه قرار گرفته و ممکن است از جامعه بین‌المللی تقاضای وام کند. دولت از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول تقاضای کمک کرده است. دولت به‌رسمیت‌شناخته شده لیبی از سازمان ملل متحد و دولت آمریکا نیز تقاضا کرده که در مبارزه با تروریسم جهانی بیشتر یاری‌اش دهند.

کد N641340

وبگردی