آفتاب

چالش های پیش روی روابط توکیو-پکن در پی معرفی وزیر دفاع جدید ژاپن

چالش های پیش روی روابط توکیو-پکن در پی معرفی وزیر دفاع جدید ژاپن

یک رسانه غربی گزارش داد که معرفی وزیر دفاع جدید ژاپن تبعات سنگینی را در روابط توکیو-پکن دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره به ابقای شینزو آبه در سمت نخست وزیر ژاپن در پی برگزاری انتخابات زودهنگام در ژاپن و انتخاب مجلس سفلای این کشور گزارش داد که شینزو آبه در جلسه مجلس عوام 328 رای از 470 آرای اخذ شده نمایندگان را از آن خود کرد.

این رسانه غربی در ادامه با اشاره به اعلام اعضای جدید کابینه از سوی آبه در امروز چهارشنبه گزارش داد پیش بینی می شود که وزیر دفاع ژاپن متفاوت از وزرای دفاع سابق بوده زیرا احتمال می رود که این فرد از توانایی لازم برای انجام اقدامات پیگشیرانه در قبال حملات خارجی برخوردار باشد که چین آن را نمی پسندد.

انتخابات زودهنگام پارلمان در حالی با انحلال پارلمان توسط آبه، برگزار شد که مشارکت در آن بسیار کمتر از حد انتظار بوده است. در حالی که انتخابات دور پیشین آمار بیش از 50 درصدی حضور رای دهندگان را به ثبت رسانده بود، انتخابات این دوره عددی نزدیک به 25 درصد را نشان داد.

گفتنی است آبه که در سال 2012 به نخست وزیری رسیده با وجود اجرای برخی اصلاحات اقتصادی، افزایش قدرت خرید مردم و انتشار اسکناس همچنان در عملی کردن برنامه های اقتصادی مورد نظرش با مشکل روبرو است، این درحالیست که شینزو آبه پس از پیروزی در انتخابات با اشاره به پیشبرد سیاست های اقتصادی خود اعلام کرد که اهداف امنیتی خود را با جدیت بیشتری دنبال می کند.

کد N641059

وبگردی