آفتاب

حماس تحویل گذرگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به دولت توافق ملی را مشروط کرد

حماس تحویل گذرگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به دولت توافق ملی را مشروط کرد

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که با تحویل مدیریت گذرگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در نوار غزه به دولت توافق ملی مخالفت نمی‌کند به شرط اینکه این مساله بر پایه اصل شراکت صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: تحویل اداره گذرگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به دولت توافق ملی آن هم با ریاست رامی حمد الله باید براساس تمام توافق‌های امضا شده میان طرفین فلسطینی و اصل مشارکت با حماس صورت گیرد و حماس در این مساله به حاشیه رانده نشود.

وی تصریح کرد: نباید به افراد فاسد و کسانی که به آزادی مردم اهمیت نمی‌دهند اجازه روی کار آمدن دهیم و در تحویل این وظیفه مهم به دولت توافق ملی باید از افراد زبده و با تجربه استفاده کرده و به تمام بخش‌ها احترام گذاشت.

سخنگوی جنبش حماس سخنان خود را یک روز پس از تشکیل کمیته‌ای توسط رامی حمدالله به منظور تحویل تمام گذرگاه ایراد کرد.

رامی حمدالله اعلام کرد: هدف از تشکیل این کمیته پیشبرد روند توانمندسازی دولت توافق ملی برای عمل به وظیفه خود در نوار غزه و بازسازی هرچه سریعتر آن است.

فوزی برهوم با انتقاد از عملکرد دولت توافق ملی درخصوص اوضاع کنونی غزه اظهار کرد که اقدامات این دولت ناامیدکننده است و محمود عباس به دولت توافق ملی اجازه تصمیم‌گیری نمی‌دهد.

از سوی دیگر، رهبران گروه‌های ملی در نوار غزه طی بیانیه‌ای از رامی حمدالله خواستند تا به غزه سفر کند و مسوولیت‌های خود را در این خصوص بر عهده گیرند.

جمیل مزهر، عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز اظهار کرد که دولت توافق ملی مسوولیت مدیریت گذرگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را بر عهده گرفته و مشکلات غزه را حل می‌کند.

این جبهه همچنین از محمود عباس خواست تا گذرگاه رفح را هرچه سریعتر تحویل و مسوولیت خود را در این خصوص برعهده بگیرد.

انتهای پیام

کد N640711

وبگردی