آفتاب

نخست وزیر عراق: مسیحیان، شرکای واقعی در بازسازی کشور هستند

نخست وزیر عراق: مسیحیان، شرکای واقعی در بازسازی کشور هستند

نخست وزیر عراق ضمن تبریک به مسیحیان به مناسبت میلاد مسیح (ع) تاکید کرد که مسیحیان شرکای واقعی در بازسازی عراق هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در پیام تبریکی به مسیحیان این کشور به مناسبت عید میلاد مسیح و فرا رسیدن سال نو میلادی تصریح کرد: ما به مسیحیان عراق و سراسر جهان تبریک می‌گوییم و امیدواریم که سال جدید، سال امنیت، ثبات و شکوفایی و آزادی کامل برای مسیحیان و تمام عراقی‌ها در وطنشان باشد.

العبادی گفت: جشن‌های سال نو میلادی و عید میلاد مسیح در حالی برگزار می‌شود که ما با گروه تروریستی داعش که تمامی مردم عراق با ادیان، قومیت‌ها یا مذاهب مختلف را هدف قرار داده، مقابله می‌کنیم.

العبادی تاکید کرد: مسیحیان در مقابله با داعش که تنها به عراق محدود نمی‌شود، ثابت کردند به رغم حملاتی که علیه آن‌ها صورت می‌گیرد به وطن خود وفادار هستند.

وی گفت: گروه‌های تروریستی بافت اجتماعی عراق و همزیستی مسالمت‌آمیز مردم را هدف قرار می‌دهند حال آن که عراق از تمدن باشکوهی به رغم تنوع ادیان و مذاهب و فرهنگ‌های مختلف دارد.

العبادی تاکید کرد: مسیحیان، برادر و شرکای واقعی در بازسازی عراق هستند و من متعهد می‌شوم که نهایت تلاش را برای فراهم سازی امنیت آنان، پاکسازی تمامی شهرهای عراقی و بازگرداندن آوارگان و مهاجران به سرزمین‌ خود همراه با عزت و کرامت به کار گیرم.

وی خاطرنشان کرد: گروه داعش به اسلام و مسلمانان توهین کرده و اصول دین اسلام را که بر پایه محبت، برادری و تسامح نهاده شده، خدشه دار کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N640710

وبگردی