آفتاب

شکست مجدد داعش در حمله به فرودگاه دیرالزور/ کشته شدن فرمانده تروریست‌ها در کوبانی

شکست مجدد داعش در حمله به فرودگاه دیرالزور/ کشته شدن فرمانده تروریست‌ها در کوبانی

گروه تروریست داعش دست به حمله جدیدی به فرودگاه نظامی دیرالزور سوریه زد اما ارتش سوریه این حمله را ناکام گذاشت. منابع سوری نیز از کشته شدن فرمانده عربستانی عملیات داعش در کوبانی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، داعش از حدود دو هفته قبل حملات خود را بر روی فرودگاه نظامی دیرالزور متمرکز کرده است. این گروه اخیرا دست به حمله جدیدی به این فرودگاه زده اما ارتش سوریه با جلوگیری از کنترل داعشی‌ها بر بلندی‌های مشرف به فرودگاه، حمله آنها را ناکام گذاشتند.

حمله داعش پس از موفقیت ارتش سوریه در کنترل بر چندین مناطق در اطراف فرودگاه صورت گرفت. نیروهای دولتی سوریه توانسته‌اند شعاع کمربند امنیتی اطراف این فرودگاه را بیشتر کنند.

یک منبع میدانی نیز در مصاحبه با روزنامه السفیر گفت: داعش در تلاش بود تا بلندی‌های ثرده را به تصرف درآورد. بلندی‌های مذکور منطقه‌ای استراتژیک برای فرودگاه و تمام شهر دیرالزور محسوب می‌شود چون نه تنها مشرف بر شهر و فرودگاه است بلکه محل استقرار یگان‌های توپخانه‌ای، موشکی و تانک‌های ارتش سوریه نیز هست که از آن در محافظت از شهر و فرودگاه استفاده می‌شود.

این منابع تاکید کرد: داعشی‌ها در این حمله نتوانستند به اهداف خود دست یابند و علی‌رغم شدید بودن درگیری‌ها، یگان‌های ارتش سوریه توانستند مانع از پیشروی‌های داعش شوند و تروریست‌ها دست آخر مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در این حمله دو عربستانی با نام بدر الشمری و احمد خلف الشمری معروف به ابو یحیی شمالی کشته شدند.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از 23 سپتامبر که حملات ائتلاف به مواضع داعش آغاز شده است، حدود 1200 نیرو که اکثریت آنها از نیروهای داعش بودند، کشته شدند. دیده‌بان حقوق بشر همچنین از زخمی شدن حدود 800 تن دیگر خبر داد.

در همین حال، شبکه المیادین گزارش داد که ابومصعب الرمایی، فرمانده عملیات نظامی داعش که دارای تابعیت عربستانی بوده است، در درگیری‌ با کردها در شهر کوبانی کشته شده است.

همزمان ادریس نعسان، سخنگوی نیروهای کرد در کوبانی اعلام کرد: کردها در رویارویی با داعش بسیار مصمم هستند و به دستاوردهای تدریجی مهمی در مقابله با داعش دست می‌یابند.

ادریس عنوان داشت: در شرایطی که محاصره کوبانی توسط داعش وارد صدمین روز خود می‌شود، بیشتر کوبانی تحت کنترل یگان‌های حمایت خلق کردهاست.

انتهای پیام

کد N640688

وبگردی