آفتاب

درخواست نیویورک تایمز از اوباما برای محاکمه دیک چنی

درخواست نیویورک تایمز از اوباما برای محاکمه دیک چنی

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به دفاع معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از شکنجه های انجام گرفته توسط سازمان سیا، از "باراک اوباما" خواست تا با انتخاب یک قاضی ویژه مقدمات محاکمه "دیک چنی" را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک تایمز با اشاره به گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا درباره شکنجه های انجام شده توسط سازمان سیا و اظهارات "دیک چنی" در حمایت از این اقدامات و عنوان داشتن این موضوع که باید به افرادی که در این شکنجه ها نقش داشته اند مدال افتخار اهدا شود، از رئیس جمهور آمریکا خواست تا یک قاضی ویژه را مسئول رسیدگی به این موضوع کند. 

نیویورک تایمز از اوباما خواسته تا با انتخاب یک قاضی ویژه دیک چنی را به پای میز محاکمه بکشاند. 

این درخواست در حالی مطرح می شود که پیشتر دادستانی کل آمریکا اعلام کرده بود عاملان این شکنجه ها را تحت تعقیب قرار نمی دهد.  

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در گزارش موسوم به شکنجه، سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) را به دروغگویی به کنگره و کاخ سفید متهم کرد. این گزارش جزئیات عملیات سی آی ای علیه القاعده پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را علنی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به صدور گزارش کمیته اطلاعاتی سنا درباره اقدامات سیا در شکنجه متهمان، از سازمان جاسوسی کشورش انتقاد کرد. اوباما شیوه های شکنجه سیا را خلاف قوانین موجود در آمریکا دانسته است.

کد N640402

وبگردی