آفتاب

واشنگتن به آمریکایی آزاد شده در کوبا 3.2 میلیون دلار پرداخت می‌کند

واشنگتن به آمریکایی آزاد شده در کوبا 3.2 میلیون دلار پرداخت می‌کند

آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا اعلام کرد، دولت آمریکا به عنوان بخشی از توافق با "آلن گروس"، فردی که هفته گذشته پس از پنج سال از زندانی در کوبا آزاد شد، به وی 3.2 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلن گروس در یکی از شرکت‌های توسعه بدل (DAI) وابسته به آژانس‌های توسعه بین‌المللی و در یکی از پروژه‌های مالی این آژانس در کوبا مشغول به کار بوده است.

در همین حال سخنگوی آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا اعلام کرد: مبلغی که قرار است به آلن گروس پرداخت شود بخشی از توافق بین آژانس و شرکت "بتسدا"، شرکتی که گروس در آن مشغول بوده، است.

از سوی دیگر، سخنگوی شرکت‌های توسعه بدل در این باره گفت: شرکت از بازگشت آلن گروس و برخورداری از حقش در توافق بسیار خرسند است.

گروس از دسامبر 2009 درکوبا زندانی بود و هفته گذشته در پی عادی‌سازی روابط سیاسی و مبادله زندانیان بین کوبا و آمریکا آزاد شد.

حبس او از مهم‌ترین موانع بهبود روابط بین دو کشور بود.

پیش از این و در نوامبر سال 2012 آلن و همسرش با درخواست دریافت 60 میلیون دلار از شرکت‌های توسعه بدل و دولت آمریکا شکایت کردند. در پی این شکایت گروس با کمپانی خود سازش و ادعایش علیه دولت در دادگاه تجدیدنظر رد شد.

این کارمند آمریکایی به دنبال فراهم کردن تجهیزات اینترنتی برای یهودیان کوبا به 15 سال حبس محکوم شده بود.

انتهای پیام

کد N640375

وبگردی