آفتاب

انتقاد رئیس فدراسیون صنعت آلمان از افزایش اعتراضات ضد اسلامی

انتقاد رئیس فدراسیون صنعت آلمان از افزایش اعتراضات ضد اسلامی

رئیس فدراسیون صنعت آلمان با انتقاد از افزایش تحرکات ضد اسلامی کشورش، گفت که این اقتصاد برتر اروپا به مهاجرت بیشتری نیاز دارد تا همچنان رقابتی باقی بماند و باید پناهندگان بیشتری را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "اولریش گریلو"، رئیس فدراسیون صنعت آلمان گفت ظهور گروه "میهن پرستان اروپایی علیه اسلامی ساختن اروپا" موسوم به پگیدا (PEGIDA) که به صورت هفتگی راهپیمایی برگزار می‌کنند، منافع و ارزش‌های آلمان را تضعیف می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان تاکید کرد: ما همواره سرزمین مهاجرپذیر بوده‌ایم و باید همچنان به همان صورت باقی بمانیم. ما به عنوان یک کشور شکوفا، باید پناهندگان بیشتری را جذب کنیم.

گریلو با انتقاد از تظاهرات گروه پگیدا، شرکت کنندگان در آن را "بیگانه هراس‌ها و نئونازی‌ها" خطاب کرد.

وی تاکید کرد که این گروه تلاش می‌کند تا به بهانه تروریسم "کل یک مذهب" را زیر سوال ببرد و این "اصلا قابل پذیرش نیست." فدراسیون گریلو، نماینده منافع سیاسی بیش از 100 هزار شرکت با هشت میلیون کارگر و کارمند است.

اولریش گریلو گفت: جمعیت آلمان که رو به سالخوردگی است، نیاز دارد تا با جذب تازه واردان از اقتصاد و سیستم رفاه اجتماعی خود حمایت کند. رهبران سیاسی آلمان باید در مقابل پگیدا ایستادگی کنند. با توجه به شاخص‌های توسعه جمعیت، روند مهاجرت رشد و رفاه ما را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

کد N640356

وبگردی