آفتاب

نارضایتی آمریکا از تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی تایلند

نارضایتی آمریکا از تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی تایلند

معاون نخست‌وزیر تایلند در جریان گفت‌وگو با دیپلمات آمریکایی از به تاخیر افتادن انتخابات پارلمانی این کشور تا فوریه 2016 خبر داد؛ اقدامی که دولت واشنگتن آن را "نابخردانه" و "ناعادلانه" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت نظامی تایلند که پس از کودتای 22 مه سال 2014 شکل گرفت، ماه گذشته میلادی اعلام کرد، انتخابات پارلمانی تعیین شده برای اواخر 2015 تا 2016 به تاخیر می‌افتد و در این مدت دولت تایلند زمان برای انجام اصلاحات دارد.

معاون نخست وزیر تایلند پس از دیدار با "پاتریک مورفی"، کاردار آمریکا، فوریه 2016 را زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اعلام کرد.

وی پس از دیدار با پاتریک مورفی، کاردار آمریکا در تایلند گفت: من به کاردار آمریکا گفتم که این انتخابات اوایل فوریه 2016 برگزار می‌شود اما اگر ما بخواهیم همه پرسی برگزار کنیم این انتخابات تا سه ماه دیگر هم به تاخیر می‌افتد.

ایالات متحده ناامیدی خود را بابت کودتای 22 مه 2014 در تایلند ابراز داشته وکمک 7 / 4 میلیون دلاری مرتبط با امور امنیتی را به همراه توافق‌های بسیار مهم رزمایش‌های نظامی مشترک و برنامه‌های آموزشی برای ارتش و پلیس تایلند لغو کرد.

یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن بر این باور است که باید به دولت بانکوک اجازه داد تا یک دولت منتخب را از طریق دموکراتیک برگزیند.

وی افزود: ما این تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی را ناعادلانه و نابخردانه می‌دانیم. کودتای مه 2004 در پی چندین مورد تظاهرات علیه دولت منتخب پوپولیست صورت گرفت.

در همین حال یکی از دپلمات‌های ارشد غرب نیز گفت که درباره احتمال برگزاری انتخابات 2016 در تایلند خوشبین نیست و نگران است که پرایوس چان ‌اوچا نخست وزیر تایلند دنبال توجیهی برای این تاخیر باشد. همچنین بعید به نظر نمی‌رسد که پرایوس بخواهد برای سه سال دیگر بر سر قدرت بماند.

انتهای پیام

کد N640296

وبگردی