آفتاب

شورای امنیت قبل از پایان سال نو میلادی طرح پایان اشغالگری فلسطین را بررسی نمی‌کند

شورای امنیت قبل از پایان سال نو میلادی طرح پایان اشغالگری فلسطین را بررسی نمی‌کند

رئیس دوره‌ای شورای امنیت امکان برگزاری نشستی ویژه برای رای گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را تا پایان سال جاری میلادی بعید دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، شریف محمد زینی، نماینده چاد در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد: هنوز مذاکرات در خصوص قطعنامه اشغالگری اسرائیل در شورای امنیت صورت نگرفته و ممکن است که نمایندگان کشورهای عضو شورا در خارج از مقر این شورا مذاکراتی را برگزار کنند.

در همین راستا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد: در صورتی که شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه را تصویب نکند تشکیلات خودگردان هرگونه مذاکرات و تماس با اسرائیلی‌ها را متوقف خواهد کرد و اسرائیل را مسئول این شکست می‌داند.

محمود عباس در سفر سه روزه خود به الجزایر اظهار کرد که در صورتی که پیش‌نویس قطعنامه به تصویب نرسد ما اقدامات سیاسی و قانونی را اتخاذ می‌کنیم که پیامدهای خود را خواهد داشت.

پیشتر اردن تنها کشور عربی عضو شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه را به نمایندگی از کشورهای عربی به شورای امنیت ارائه کرد و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را آن هم تا پیش از سال 2017 میلادی خواستار شد.

پیشتر جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که از این پیش‌نویس حمایت نخواهد کرد.

صائب عریقات نیز در سفر به مسکو اعلام کرد: در صورتی که پیش‌نویس قطعنامه اشغالگری اسرائیل در زمان مشخص شده تصویب نشود، تشکیلات خودگردان 16 توافق بین‌المللی از جمله منشور دادگاه کیفری بین‌المللی را امضا خواهد کرد و کشور فلسطین را در اراضی اشغالی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

کد N640226

وبگردی