آفتاب

دور جدید مذاکرات صلح لیبی 15 دی برگزار می‌شود

دور جدید مذاکرات صلح لیبی 15 دی برگزار می‌شود

سازمان ملل اعلام کرد که طرف‌های درگیر در لیبی به صورت اولیه توافق کردند که دور جدید مذاکرات صلح با هدف پایان بحران در لیبی را در پنجم ژانویه( 15 دی) برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، سازمان ملل متحد تصمیم داشت تا دور جدید مذاکرات صلح لیبی، برای پایان درگیری‌ها میان طرفین درگیر را هفته گذشته برگزار کند اما گسترش فضای نظامی حاکم، مانع برگزاری این مهم شد.

بنابر گزارش‌ها، برگزاری دور جدید مذاکرات لیبی بارها به دلیل وجود موانع به تاخیر افتاد و اولین نشست این مذاکرات در سپتامبر گذشته آن هم بدون هیچ نتیجه‌ای میان طرفین برگزار شد.

برناردینو لیون، فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی که هم‌اکنون به لیبی سفرکرده، شورای امنیت را در جریان تحولات موجود در لیبی قرار داد.

یکی از دیپلمات‌ها حاضر در نشست که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که برنادرینو لیون گفته که طرف‌های درگیر به صورت اولیه توافق کردند تا دور جدید مذاکرات را در پنجم ژانویه سال میلادی جدید از سر بگیرند.

از سوی دیگ رئیس دوره ای شورای امنیت اظهار کرد: مذاکرات صلح میان طرف‌های لیبی در پنجم ژانویه سال میلادی جدید آغاز می‌شود.

برناردینو لیون اعلام کرد: در جلسه مذاکرات اعضای کنگره ملی لیبی (پارلمان سابق) و همچنین اعضای پارلمان منحل شده از شهر طبرق حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N640152

وبگردی