آفتاب
/برخورد عملی، قاطع و بدون ملاحظه با فساد/

کاشفی: باید با مفسدان اقتصادی بدون چشم‌پوشی برخورد کرد

کاشفی: باید با مفسدان اقتصادی بدون چشم‌پوشی برخورد کرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی از سرمایه انسانی در جای خود استفاده نشود، مفاسد شکل می‌گیرد و به مملکت ضرر و زیان‌هایی وارد خواهد شد.

حسین کاشفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌با مورد توجه قرار دادن تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت مبارزه با مقوله فساد گفت: اتفاقاتی که در این راستا افتاده ناشی از این است که به قانون و ضوابط بی‌توجهی می‌شود و افرادی در مسئولیت‌هایی گمارده می‌شوند که صلاحیت و شایستگی لازم را ندارند. ضمن این که این افراد برای بقای خود به باندبازی‌های مافیایی روی می آورند که این موضوع سوء‌استفاده های بعدی را به دنبال می‌آورد.

وی وجود نظارت درباره این موضوع را یک ضرورت خواند و خاطر نشان کرد: مشکلاتی که هم اکنون ما داریم به خاطر ضعف در نظارت های برون سازمانی است . نظارت های برون سازمانی را برخی نهادهای مدنی، رسانه‌ها و احزاب‌ باید انجام دهند ‌و مردم از طریق رسانه‌ها و احزاب قوی می توانند بر چنین عملکردهایی نظارت داشته باشند اما در نبود احزاب توانمند و رسانه های آزادی که نمی توانند نقد کنند این مشکلات همچنان وجود خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر با افراد و گروه‌هایی که مرتکب فساد می‌شوند، بدون هیچ گونه چشم‌پوشی برخورد کرده و آن‌ها را به مردم معرفی کنند برای جامعه این موضوع جا خواهد افتاد که اگر کسی بخواهد در امانت خیانتی داشته باشد با او برخورد خواهد شد . اگرچه لازم است قبل از اتخاذ چنین رویکردی دستور عمل ها لحاظ شود و آموزش های لازم داده شود.

کاشفی با بیان اینکه در حال حاضر متاسفانه کارهای بزرگ به دست افراد کوچک و کارهای کوچک نیز به دست افراد بزرگ داده شده است گفت: وقتی از سرمایه انسانی در جای خود استفاده نشود چنین ضرر و زیان هایی به مملکت وارد خواهد شد و حال باید با عزم جدی و اراده ملی و با توجه به ارزش های اسلامی و اخلاقی و همچنین رعایت قوانین، مسئله مبارزه با فساد بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

کاشفی ایجاد فضای بدبینی، یأس و ناامیدی را از نتایج توجه نکردن به این مقولات عنوان و اظهار کرد: اگر به این قانون شکنی‌ها توجه بیشتری شود و قانون در همه مسائل ورود پیدا کند دیگر شاهد چنین وضعیتی نخواهیم بود.

انتهای پیام

کد N640105

وبگردی