آفتاب
10پیشنهاد روحانی؛ گام دوم ایران برای مبارزه با تروریسم جهانی

حیدری: در مبارزه با افراطی‌گری نباید به گفت‌وگو اکتفا کرد

حیدری: در مبارزه با افراطی‌گری نباید به گفت‌وگو اکتفا کرد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری باید در عرصه فرهنگ، اقتصاد و نظامی توان داخلی خودمان و کشورهای منطقه را بالا ببریم، تصریح کرد: نباید مثل قضایای ژنو فقط در بخش گفت‌وگو بمانیم، بلکه باید به موازات گفت‌وگو حرکت‌های تقویت‌کننده و تجهیز درونی را نیز پیگیری کنیم.

نورالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری و ارائه 10 راه‌حل از سوی رییس‌جمهور برای مبارزه فوری با تروریسم، اظهار کرد: معتقدم ملت‌هایی که از موضوع تروریسم آسیب خورده‌اند به عنوان اولین و منطقی‌ترین راه باید رویکرد منطقی، عالمانه و آگاهانه‌ای در جهت تقریب دیدگاه‌هایشان نسبت به مقوله تروریسم داشته باشند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای مبارزه فوری با تروریسم ابتدا باید در نشست‌های گوناگون با حضور ملت‌هایی که از مسیر تروریسم آسیب خورده‌اند به گفت‌وگو نشست، البته این شرط لازم است اما کافی نیست چون تجربه نشان داده است که جریان‌هایی که توسط صهیونیسم، آمریکا و استکبار طراحی می‌شود و اصولا گروه‌های تروریستی بابی در عرصه منطق و گفت‌وگو و عقل و تعامل ندارند.

وی با تاکید بر این‌که باید جهت‌گیری روشنی برای افکار عمومی داشته باشیم تا فریب تبلیغات جریان‌های خشونت‌طلب را نخورند، خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام علی (ع) می‌فرمایند اگر حق کاملا خود را نشان می‌داد کسی از آن دوری نمی‌کرد و اگر باطل حقیقت خود را به صورت عریان نشان می‌داد هیچ کس جذب آن نمی‌شد پس جریان‌های خشونت‌طلب خود را مخرب و پرخاشگر معرفی نمی‌کنند و با شعارهای رنگ و لعاب‌دار به میدان می‌آیند.

این فعال سیاسی ضمن تاکید بر آگاه سازی ملت‌ها در مساله مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: باید برای حکومت‌ها و ملت‌هایی که فکر می‌کنند گروه‌های تروریستی هم فرقه‌ای جدید با مرام و ایده‌های خود هستند، پس پرده ماجرای خشونت‌طلب را روشن کرد و این کار را می‌توان از طریق برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌ها انجام داد. البته نباید تصور کنیم که با گفت‌وگو و ارائه راه‌حل صرف به هدف نهایی دست خواهیم یافت.

حیدری اظهار کرد: راه‌حل اصلی در مبارزه با تروریسم همان است که مقام معظم رهبری به شکل‌های گوناگون به آن اشاره کردند؛ چرا که جز با زبان زور نمی‌توان با استکبار صحبت کرد پس به موازات حرکات منطقی و عادلانه و عقلایی و مدبرانه باید خود را تجهیز و تقویت کنیم و بنیه‌های دفاعی‌مان را بالا ببریم.

انتهای پیام

کد N640080

وبگردی