آفتاب
لاریجانی پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی

ایران به دنبال آرامش و ایجاد صلح پایدار در منطقه است/کاهش قیمت نفت اقدامی توطئه‌آمیز بود

ایران به دنبال آرامش و ایجاد صلح پایدار در منطقه است/کاهش قیمت نفت اقدامی توطئه‌آمیز بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آن‌ها فراهم شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دکتر علی لاریجانی پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: سعادتی بود که خدمت آیت‌الله سیستانی برسیم و با جویا شدن نظرات ایشان در خصوص مسائل مختلف، از این نظرات بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: بنده و آیت‌الله سیستانی درباره مسائل مختلف از جمله موضوع تروریست‌ها در منطقه سوریه، عراق و دیگر نقاط، صحبت کردیم.

وی تاکید کرد: ایران به دنبال آرامش و ایجاد صلح پایدار در منطقه است.

رییس مجلس همچنین گفت: در دیدار با آیت‌الله سیستانی گزارشی از سفرهای لبنان و سوریه خدمت ایشان عرض کردم و درباره تلاش‌هایی که ایران برای حل مشکلات عراق دارد، توضیحاتی دادم. گسترش روابط تجاری با عراق یکی از اقداماتی است که ایران آن را پیگیری می‌کند و این مسئله را نیز خدمت ایشان گفتیم.

وی تصریح کرد: ایشان راهنمایی‌های موثری داشتند؛ البته ما هر بار که خدمت ایشان مشرف می‌شویم، ایشان نظرات خردمندانه دقیقی را مطرح و ما نیز از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، ترک و کرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آن‌ها فراهم شود. ان‌شاالله تدابیر ایشان را دنبال خواهیم کرد و در مذاکرات آتی با مسئولان عراقی پیگیر این مسئله هستیم و از خداوند برای ایشان عمر با عزت طلب داریم زیرا وجود ایشان برای همه مسلمانان مخصوصاً مردم عراق پر برکت است.

لاریجانی افزود: آیت الله سیستانی نیز خواستار انجام تلاش‌های موثری برای ایجاد فضای امن برای مردم منطقه بودند و نگاه دقیقی به مسائل منطقه داشتند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال تجزیه عراق، گفت: بحث مربوط به اقلیم کردستان عراق یک مسئله داخلی عراق است. ایران از ابتدای بحران عراق کنار ملت و مردم این کشور بوده و ما از تلاش‌هایمان در این راستا کم نمی‌کنیم.

وی همچنین درباره موضوع کاهش قیمت نفت، گفت: این کاهش قیمت یک اقدام توطئه آمیز بود.

رییس مجلس در پایان‌ خاطرنشان کرد: ایران بدلیل داشتن تولیدات متنوع و صادرات گوناگون غیر نفتی شرایطش به گونه دیگری است؛ البته قطعا در همکاری‌های ۲ جانبه پیگیر کاهش مشکلات عراق هستیم.

انتهای پیام

کد N639752

وبگردی