آفتاب

ماری هارف به سوالات درباره فتح الله گولن پاسخ نداد

ماری هارف به سوالات درباره فتح الله گولن پاسخ نداد

واحد مرکزی خبر نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سوالات درباره درخواست ترکیه از آمریکا برای تحویل فتح الله گولن خطیب و مدرس الهیات مقیم پنسیلوانیا به این کشور پاسخ نداد.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، ماری هارف دیروز در کنفرانس خبری در واشنگتن در پاسخ به خبرنگارانی که با اشاره به موافقتنامه ای که سال 1970 میلادی میان آمریکا و ترکیه درباره استرداد مجرمین امضا شده است ، از وی پرسیدند ، آیا آمریکا گولن را به ترکیه تحویل خواهد داد؟ تاکید کرد ، وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس سیاست دیرین خود درباره درخواست استرداد اظهار نظر نمی کند و حتی چنین درخواست هایی را تایید و یا تکذیب نیز نمی کند.
وی در پاسخ به این سوال که شما پیشتر احتمال تحویل دادن گولن را به ترکیه رد نکرده اید ؟ گفت : تصور نمی کنم این گونه باشد . من هنگامی که این سوال مطرح شد ،‌همان سخنانی را که جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه و دیگر سخنگویان وزارت امورخارجه آمریکا بیان کرده اند ، بیان کردم.
ملیت نوشت : سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا نیز از پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آناتولی درباره این موضوع خودداری و تاکید کرد ، ما بر اساس سیاست هایمان از اظهار نظر درباره این قبیل موضوعات خودداری می کنیم.
دادگاهی در ترکیه اخیرا به درخواست دادستانی حکم دستگیری فتح الله گولن را در چارچوب تحقیقات درباره عملیات 14 دسامبر و بازداشت شماری از روزنامه نگاران رسانه های نزدیک به وی را صادر کرده است.
مقامات دولت ترکیه از فتح الله گولن به عنوان رهبر شبکه موازی دولت این کشور نام می برند.

4949

کد N639705

وبگردی