آفتاب

اخبار ضد و نقیض از سرنوشت دبیر کل حزب‌الله عراق

اخبار ضد و نقیض از سرنوشت دبیر کل حزب‌الله عراق

در حالی که برخی منابع عراقی خبر کشته شدن واثق البطاط، دبیر کل حزب الله عراق در درگیری‌ با داعش را تایید می‌کنند، برخی دیگر با تکذیب این خبر آن را بی‌اساس می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، برخی منابع عراقی گفته‌اند که دبیر کل حزب الله عراق در درگیری با داعش در منطقه العظیم واقع در شمال استان دیالی کشته شده است. برخی منابع دیگر از جمله اعضای خانواده وی این خبرها را بی‌اساس می‌دانند.

براساس گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز عراق یک منبع نزدیک به البطاط تاکید کرد که البطاط در سلامت کامل است و اکنون از عراق خارج شده است.

ابوالفضل البطاط، فرمانده گردان‌های حزب الله عراق که به ارتش المختار شناخته می‌شود نیز در گفت‌وگو با سومریه نیوز گفت: البطاط در نبردهای سهمگین و پراکنده‌ای در بیش از یک محور در نبرد با داعش است.

شبکه ماهواره‌ای دجله عراق چندی پیش در بیانیه‌ای به نقل از ارتش المختار از کشته شدن فرمانده این گروه در اقدامی "ناجوانمردانه" در منطقه العظیم و در درگیری با داعش خبر داد.

از طرفی یک منبع نزدیک به خانواده البطاط که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با شبکه خبری سومریه نیوز عراق اخبار منتشر شده درباره کشته شدن وی را بی‌اساس دانست و گفت: البطاط اکنون خارج از عراق است و چندی پیش هم برای بازدید از جبهه‌های درگیری‌ در دیالی به این استان سفر کرد و حادثه‌ای برای او رخ نداده است.

واثق البطاط در سال 1973 در خانواده‌ای شیعه در عراق متولد شد و در سال 1993پس از اینکه وارد یک تشکیلات ضد رژیم سابق عراق شده بود، به ایران گریخت.

پس از سرنگونی حزب بعث عراق در 2003 البطاط به ارتش المهدی به رهبری مقتدی صدر پیوست اما در سال 2006 با سفر به لبنان از تشکیل گروه جدیدی تحت عنوان حزب الله عراق خبر داد و با این کار از جریان تحت رهبری مقتدی صدر جدا شد.

انتهای پیام

کد N639659

وبگردی