آفتاب

تاکید الجبوری بر لزوم تصویب قانون گارد ملی عراق

تاکید الجبوری بر لزوم تصویب قانون گارد ملی عراق

رئیس پارلمان عراق در نشست‌های خود با مشاور امنیت ملی این کشور و فواد معصوم ضمن بررسی وضعیت امنیتی عراق بر لزوم تسریع و تصویب قوانینی که با زندگی مردم عراق در ارتباط است، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی الریاض اعلام کرد که روز شنبه در نشستی با فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق وضعیت امنیتی این کشور به ویژه در استان‌های درگیر و میادین نبرد با داعش و همچنین ایجاد شدن شکاف‌هایی در بسیج مردمی را مورد بررسی قرار داد و بر لزوم کنترل بحران اسلحه در عراق تاکید کرد و گفت: نباید در دستان شبه نظامیانی که از اسم بسیج مردمی سوء استفاده کرده و نیروهای امنیتی را هدف می‌گیرند، اسلحه‌ای باقی بماند.

الجبوری افزود: لازم است که فورا قانون گارد ملی تدوین شود و نیروهای امنیت ملی باید هر چه سریعتر این قانون را به پارلمان عراق برده و پس از تصویب پارلمان این قانون را تدوین کنند چرا که این بهترین راه حل برای پایان درگیری‌ها در مناطق درگیر و مناطقی است که داعش با بهره‌گیری از نیروهای عشایر سنی این استان‌ها را به اشغال خود درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری المسله، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق امروز در دفتر خود میزبان سلیم الجبوری بود در این دیدار روند عملیات سیاسی مهمترین موانع و چالش‌های پیش روی این روند، لزوم افزایش هماهنگی‌ها در موضع‌گیری‌های گروهی سیاسی و نهادهای عالی دولتی با هدف نابودی تروریسم تاکید شد.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر فواد معصوم منتشر شده آمده است: معصوم و الجبوری بر لزوم تسریع در انجام اقداماتی در راستای تصویب قوانینی که به شکل مستقیم بر زندگی روزانه مردم عراق تاثیر می‌گذارد و به ویژه تصویب بودجه کل کشور تاکید کردند.

براساس این بیانیه الجبوری، نتایج سفرهای اخیر خود به کشورهای همسایه را به اطلاع معصوم رساند و این سفرها را در تحکیم جایگاه عراق در منطقه سهیم دانست.

در این بیانیه آمده است که معصوم و الجبوری در پایان دیدار با تمجید از پیروزی‌های به دست آمده در نبرد با داعش در مناطق مختلف عراق بر لزوم حفاظت از این دستاوردها و تسریع در پاکسازی مناطق باقی مانده تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N639658

وبگردی