آفتاب

کاهش قیمت جهانی نفت چه تاثیری بر کشاورزی دارد؟

کاهش قیمت جهانی نفت چه تاثیری بر کشاورزی دارد؟

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به تشریح تبعات کاهش قیمت جهانی نفت بر کشاورزی پرداخت و گفت: به تبع این کاهش بخشی از آنچه در بودجه آمده محقق نخواهد شد.

هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: کاهش قیمت جهانی نفت می‌تواند موجب بالارفتن قیمت نهاده‌ها و کود استفاده شده در بخش کشاورزی شود که درنتیجه قیمت تولیدات کشاورزی افزایش پیدا کرده و مصرف کننده اثر آن را خواهد دید.

وی تاکید کرد: اگر دولت سندهای حمایتی داشته باشد و دست کشاورزان را بگیرد به مشکل خاصی برنخواهیم خورد و اما اگر این اتفاق نیفتد قیمت تمام شده بالا می‌رود و خود را در عرضه به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین گفت: بحران قیمت نفت خود را در بخش تولید و نهاده‌ها ظاهر می‌کند. ما باید تلاش کنیم با استفاده از تولیدات داخلی کاری کنیم که کمتر با بحران مواجه شده و از رکود خارج شویم و در بخش شیمیایی، کودهایی را از مواد گیاهی و طبیعی جایگزین کنیم.

وی افزود: اگر مسئولین بتوانند در این شرایط فضا را آماده کنند در آینده بهتر می‌توانیم مقاومت کنیم و تولیدات داخلی خود را به شکلی صحیح مدیریت کرده و افزایش دهیم.

انتهای پیام

کد N639451

وبگردی