آفتاب
دواتگری در گفت و گو با ایسنا:

ظرفیت صیانت از حقوق ملت در نبرد دیپلماتیک را داریم

ظرفیت صیانت از حقوق ملت در نبرد دیپلماتیک را داریم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که آمریکا در مورد تعلیق تحریم‌ها هم قابل اعتماد نیست گفت: البته این ظرفیت وجود دارد که در نبرد دیپلماتیک هم بتوانیم از حقوق ملت دفاع کرده و صیانت کنیم.

مهدی دواتگری در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تمدید مذاکرات ایران و 1+5 اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند آمریکا قابل اعتماد نیست و ما شاهد هستیم که بعد از گذشت یک سال نقطه مشترکی حاصل نشده البته در بعضی از موضوعات پیشرفت داشته‌ایم، زیرا این موضوعات مربوط به این است که نسبت به حقوق خودمان پایبند هستیم و طرف غربی هم متاسفانه در بحث تحریم‌ها کارشکنی می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما می‌خواهیم که تحریم‌ها کاملا لغو شود، گفت: مگر در روز اول که بحث تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای پیش آمد غیر از این بود که ادعا داشتند جمهوری اسلامی ایران به دنبال تولید و نگهداری تسلیحات هسته‌ای است. اکنون که ثابت شده ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم راهی برای تداوم تحریم‌ها وجود ندارد.

وی افزود: این مساله هم که می‌گویند تحریم‌ها تعلیق شود در این مورد هم آمریکا قابل اعتماد نیست، هر زمانی اراده کند به بهانه فلسطین، سوریه و حقوق بشر و به بهانه‌های مختلف مجددا بحث تحریم‌ها را پیش می‌کشد.

دواتگری با اشاره به اینکه خوشبختانه بحث غنی سازی در مذاکرات به رسمیت شناخته شده است گفت: در مورد غنی سازی می‌توان گفت، توافق نسبی حاصل شده است و اختلافاتی که وجود دارد در مورد تحریم‌ها ، تحقیق و توسعه و تعداد سانتریفیوژها است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: همانطور که در 8 سال دفاع مقدس توانستیم در یک نبرد نظامی از حقوق ملت ایران صیانت کنیم این ظرفیت را داریم که در نبرد دیپلماتیک هم بتوانیم از حقوق ملت دفاع و صیانت کنیم.

انتهای پیام

کد N639374

وبگردی