آفتاب

اعتراض‌های آمریکا مهمترین رویداد سال 2014 در نظرسنجی آسوشیتدپرس

اعتراض‌های آمریکا مهمترین رویداد سال 2014 در نظرسنجی آسوشیتدپرس

در نظرسنجی سالانه‌ای که خبرگزاری آسوشیتدپرس در میان سردبیران و مدیران خبری ارشد آمریکا به منظور تعیین 10 واقعه مهم سال 2014 انجام داد، موضوع کشته شدن سیاه پوستان غیرمسلح در آمریکا که اعتراضات ضدنژادپرستانه گسترده را به دنبال داشت به عنوان مهمترین واقعه این سال انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌در حالیکه سال 2014 مملو از اتفاقات مهم و جنجالی بود، براساس نظرسنجی آسوشیتدپرس در میان مدیران خبری و سردبیران رسانه‌های آمریکا مسئله کشته شدن سیاه‌پوستان به دست پلیس آمریکا به عنوان مهمترین واقعه سال انتخاب شده و در مقام دوم حادثه شیوع بیماری ابولا در غرب آفریقا قرار گرفت. پس از این دو واقعه اقدامات بی رحمانه تروریستهای داعش در عراق و سوریه و جنگ با این شبه نظامیان در مقام سوم قرار گرفت.

85 رای دهنده در این نظرسنجی شرکت کردند و آنها مهمترین واقعه را از میان 15 واقعه گوناگون انتخاب کرده‌اند.

در این نظرسنجی تحولات فرگوسن و کشته شدن سیاه پوستان در آمریکا 22 رای را به عنوان نخستین و مهمترین حادثه کسب کرد و مسئله گسترش ویروس ابولا 12 رای و تحولات مربوط به گروه تروریستی داعش 11 رای کسب کردند.

این نظرسنجی پیش از اعلام احیای روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا و همچنین تصمیم شرکت سونی پیکچرز برای اکران نکردن فیلم جنجال برانگیز مصاحبه انجام شده است.

در نظرسنجی سال قبل خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئله خارج شدن اصلاحات بهداشت و درمان باراک اوباما از دستور کار به دلیل بمب گذاریهای بوستون آمریکا مهمترین واقعه سال بود.

این نظرسنجی سالانه خبرگزاری آسوشیتدپرس از سال 1936 تاکنون برگزار می‌شود.

همچنین در میان تحولات مهم سال 2014 که در این نظرسنجی در میان 10 واقعه مهم قرار گرفته‌اند، مسئله انتخابات کنگره آمریکا جایگاه چهارم و حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شهر اوکراین جایگاه ششم را به دست آورده است.

دیگر واقعه مهمی که در این نظرسنجی در 10 جایگاه اول قرار گرفته مسئله جنگ داخلی در اوکراین بوده است که در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N639353

وبگردی