آفتاب

انتقاد مدودف از اقدامات کی‌یف و واشنگتن در بحران اوکراین

انتقاد مدودف از اقدامات کی‌یف و واشنگتن در بحران اوکراین

نخست‌وزیر روسیه گفت: قانون حمایت از آزادی اوکراین که توسط رئیس‌جمهوری آمریکا به امضا رسیده و بیانگر دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو است، می‌تواند برای چندین دهه روابط مسکو و واشنگتن را دچار مشکل سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قانون ضد روسی را امضا کرده که بر اساس آن هر کدام از روسای جمهور آمریکا اجازه دارند تا تحریم‌های جدیدی را هر زمان که لازم باشد علیه مسکو اعمال کنند و این امر می‌تواند روابط بین آمریکا و روسیه را دچار مشکل سازد.

دیمیتری مدودف همچنین افزود: این قانون تاثیر منفی بر روسیه می‌گذارد و مسکو علیه این مساله به تلافی برمی‌خیزد.

قانون حمایت از آزادی اوکراین توسط باراک اوباما، روز پنج‌شنبه هفته گذشته و پس از تایید توسط کنگره ایالت متحده امضا شد.

باراک اوباما همچنین اعلام کرده که ایالات متحده به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در حال حاضر نیست. با این حال وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده که این قانون با هدف حمایت از آزادی در اوکراین نیست و تنها یک اقدام قانونی از جانب آمریکا برای تضعیف روابط با روسیه است.

از سوی دیگر، نخست وزیر روسیه گفت: تصمیم‌های اخیر کی‌یف اوکراین را به رقیب نظامی بالقوه برای روسیه تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری مدودف تصریح کرد: رئیس جمهوری اوکراین لایحه‌ای را به پارلمان این کشور ارائه کرده تا بر اساس آن جایگاه غیرمتحد اوکراین حذف شود و بر اساس آن اوکراین به ناتو بپیوندد؛ اقدامی که اوکراین را به رقیب نظامی بالقوه برای مسکو تبدیل می‌کند.

پنج‌شنبه هفته گذشته پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین پیش‌نویس قانونی را به پارلمان این کشور ارائه کرد؛ مبنی بر این که سیاست‌های غیر متحد اوکراین تغییر کند.

پوروشنکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که جایگاه غیر متحد اوکراین برای اقدامات امنیتی این کشور و مقابله با تهاجمان خارجی ناکارآمد است. جایگاه غیر متحد اوکراین درسال 2010 به قانون تبدیل شد و توسط ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق این کشور به امضا رسید.

انتهای پیام

کد N639227

وبگردی