آفتاب

تاکید آیت‌الله نور‌ی‌همدانی بر فرهنگ سازی نماز

تاکید آیت‌الله نور‌ی‌همدانی بر فرهنگ سازی نماز

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اسلام دین سیاسی است و به همین دلیل بر مسائل اجتماعی نظیر اقامه نماز جماعت تاکید دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اسلام دین سیاسی است و به همین دلیل بر مسائل اجتماعی نظیر اقامه نماز جماعت تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای دبیرخانه کمیته علمی پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با تسلیت ایام سوگواری شهادت نبی مکرم اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: نماز مسئله‌ای پرمحتوا و از ابعاد متعدد برخوردار است.

وی افزود: از آن جا که نماز عمود دین و نخستین موضوعی است که در نامه انسان ثبت می‌شود، جایگاه بسیار بلندی در میان معارف اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت این کمیته از آنجا که به فرهنگ سازی توجه به نماز در جامعه می‌پردازد، مقدس است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «کسانی که نماز خود را مرتب اقامه می‌کنند در امور دیگر زندگی نیز موفق هستند» گفت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه فرموده‌اند تمام کارها در تبعیت از نماز است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه مبنی بر اینکه نماز را ساده برگزار نکنند، اظهار کرد: نماز را باید با خشوع و خضوع و در اول وقت اقامه کرد و انسان باید درک کند در پیشگاه خداوند به عبادت می‌پردازد.

وی با بیان این‌که «خیلی مهم است که انسان درک کند با نماز با خداوند صحبت می‌کند» تصریح کرد: در سوره حمد اصول دین شامل توحید، معاد، نبوت، امامت و عدالت تصریح شده است.

وی با بیان این‌که «مکان اقامه نماز مهم است» گفت: مردم تلاش کنند نماز خود را در مسجد اقامه کنند؛ اقامه نماز جماعت با اجر و پاداش مضاعفی در مساجد برخوردار است و در بین خود مساجد نیز مسجدالحرام، مسجد النبی (ص)، مسجد کوفه و مسجد سهله از جایگاه عظیم‌تری برخوردار است.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «در اسلام عبادت و سیاست توامان هستند» گفت: اسلام بر نماز جماعت تاکید کرده است، چرا که اسلام دین اجتماعی است و البته برای پیش نماز نیز شرایطی نظیر عدالت مطرح شده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که «مقالات علمی زیاد ارسال می‌شود، اما باید در جامعه به فرهنگ سازی توجه به نماز پرداخت» گفت: کتاب‌ها تالیف می‌شود و به کتابخانه‌ها می‌رود اما باید در جامعه به تبیین صحیح و فرهنگ سازی توجه به نماز پرداخت.

وی در پایان با اشاره به این‌که «حرکات تبلیغاتی و صحنه سازی در برگزاری اقامه نماز جماعت مفید نیست» گفت: باید به طور عملی فرهنگ اقامه نماز جماعت را نمایان کرد.

انتهای پیام

کد N639175

وبگردی