آفتاب
دبیر شورای عالی امنیت ملی:| 235324

تهران در پی از سرگیری مناسبات با آمریکا نیست

تهران در پی از سرگیری مناسبات با آمریکا نیست

ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی کمر خم نخواهد کرد و از حقوق خود براساس پیمان عدم اشاعه عقب‌نشینی نخواهد کرد. اگر توافق نشود ما نخواهیم مرد و اگر توافق حاصل شود به بهشت نخواهیم رفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد: تهران به دنبال ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک با آمریکا نیست حتی اگر توافق هسته‌ای به کاهش تنش‌ها میان دو کشور کمک کند.

همه چیز به صداقت امریکایی ها بستگی دارد

به گزارش ایلنا به نقل از واحد مرکزی خبر، علی شمخانی در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: ایران و آمریکا می‌توانند به گونه‌ای در منطقه رفتار کنند که از انرژی خود بر ضد یکدیگر استفاده نکنند. توافق هسته‌ای، در این زمینه می‌تواند بسیار حیاتی باشد؛ همه چیز به صداقت آمریکایی‌ها در گفت‌وگوهای هسته‌ای بستگی دارد.

ایران تحت تحریم‌ها کمر خم نخواهد کرد

وی ادامه داد: ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی کمر خم نخواهد کرد و از حقوق خود براساس پیمان عدم اشاعه عقب‌نشینی نخواهد کرد. اگر توافق نشود ما نخواهیم مرد و اگر توافق حاصل شود به بهشت نخواهیم رفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان افزود: موضع ایران در منطقه از تابستان گذشته در پی ایفای نقش در تغییر صلح‌آمیز قدرت در عراق و نقش مثبت در سوریه تقویت شده است.

شمخانی پیش از این در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین هم تاکید کرده بود: امیدواریم آمریکا درک کند که عامل مشارکت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای فشارها و تحریم ها نبوده است.

کد N639164

وبگردی