آفتاب
عابدینی مطرح کرد

ابهامات جدید مالی در فدراسیون فوتبال/ سازمان لیگ پرداختی به باشگاه‌ها را اعلام نکرد

ابهامات جدید مالی در فدراسیون فوتبال/ سازمان لیگ پرداختی به باشگاه‌ها را اعلام نکرد

سخنگوی کمیته رفع ابهام صورتهای مالی فدراسیون فوتبال درباره جلسه روز دوشنبه این کمیته و اینکه آیا ابهامات تا برگزاری مجمع آتی فدراسیون فوتبال برطرف خواهد شد یا خیر گفت: ممکن نیست تا برگزاری جلسه مجمع ابهامات موجود برطرف شود و انباشتگی‌ها و ابهامات زیادی در این جلسه به وجود آمد.

به گزارش ایسنا، امیر عابدینی پس از برگزاری جلسه کمیته رفع ابهام گزارش‌های مالی فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه آیا تا برگزاری مجمع آتی فدراسیون فوتبال ابهامات موجود برطرف خواهد شد یا خیر گفت: در این جلسه انباشتگی‌های زیادی به وجود آمد و ابهامات جدیدی نیز برای ما ایجاد شد. ضمن اینکه قرار بود سازمان لیگ نیز صورت‌های پرداختی به باشگاه‌ها را در این جلسه به ما ارائه دهد اما این اتفاق نیفتاد.

وی در این باره ادامه داد: فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و شرکت‌های زیرمجموعه فیفا و افق سبز یک بودجه تلفیقی دارند که این بودجه از منابع درآمدی فدراسیون است. به همین دلیل ما از سازمان لیگ خواستیم تا صورت‌های پرداختی به باشگاه‌ها را ارائه دهد.

عابدینی در ادامه درباره جزییات و روند جلسه دوشنبه کمیته رفع ابهام نیز افزود: بیشتر وقت ما در این جلسه به بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه فیفا و افق سبز شد. در طول این جلسه با مدیرعامل این شرکت‌ها صحبت کردیم و آن‌ها اسناد و مدارک خود را ارائه دادند ضمن اینکه چگونگی برگزاری مزایده‌ها و مناقصه ها و نوع قراردادها با اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفت.

او همچنین به بررسی تنخواه‌های تیم های ملی اعزامی به خارج از کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هر تیمی که به خارج از کشور اعزام شده است یک تنخواه دریافت کرده، ما لیست‌هایی که حاوی مانده بدهی‌های این تیم‌ها در سال‌های 91 و 92 بود را دریافت کردیم.

عابدینی در واکنش به این موضوع که وزارت ورزش اعلام کرده فدراسیون فوتبال یک میلیارد تومان حق ماموریت را از این وزارت دریافت کرده است گفت: ما فقط براساس اسناد و مدارک صحبت می‌کنیم و هرگاه سندی با مشکل مواجه شد به دنبال راه حل‌های برطرف کردن آن مشکل خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه جلسه ما در سه بعد برگزار شد گفت: بحث اول بررسی ساختاری بود. در این جلسه پیرامون نقطه ضعف ها در ساختار و تبدیل آن‌ها به نقاط قوت صحبت کردیم. موضوع دیگر ارتباطات مالی سیستم و اینکه آیا این ارتباطات براساس چارچوب‌ها، اساس نامه‌ها و آیین نامه‌ها بوده است یا خیر؟ ضمن اینکه پیرامون برطرف کردن تنگناهای احتمالی در اساس‌نامه ها و آیین نامه ها نیز بحث و تبادل نظر کردیم.

سخنگوی کمیته رفع ابهام صورتهای مالی فدراسیون در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ارتباط مجمع فدراسیون فوتبال و هیات رییسه خاطرنشان کرد: بحث دیگری که ما در این جلسه پیرامون آن صحبت کردیم ارتباط مجمع و هیات رییسه فدراسیون فوتبال بود و اینکه مجمع برخی از اختیارات خودش را به هیات رییسه واگذار کند. متاسفانه جلسات مجمع بعضا در تاریخ خودش برگزار نمی‌شود و مشکل دیگر نیز این است که مصوبات برخی جلسه‌های برگزارشده نیز موجود نیست. به هر حال با روندی که دوستان دارند ممکن نیست که گزارش‌ها به جلسه آتی مجمع برسد. هرچند ما از مجمع زمان خواسته‌ایم تا بتوانیم صورت‌های مالی سال 92 و 93 را در کنار صورت‌های سال 91 و 92 بررسی کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا جلسه مجمع در روز شنبه آینده برگزار خواهد شد یا خیر خاطرنشان کرد: جلسه قطعا برگزار خواهد شد و بررسی صورت‌های مالی 92 و 93 نیز در دستور کار مجمع قرارخواهد گرفت.

عابدینی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ابهامات به معنی تخلف محسوب می‌شود نیز اضافه کرد: خیر ابهامات به معنای تخلف نیست بلکه به معنای این است که بر روی یک موضوع به صورت مستند وحدت نظر و درک جمعی وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N639162

وبگردی