آفتاب

ورود روغن پالم به کشور مشروط شد

ورود روغن پالم به کشور مشروط شد

با توجه به اینکه روغن پالم طی هشت ماهه امسال جزو محصولات عمده وارداتی به کشور بوده، قرار شده از این پس از ترخیص انواع روغن پالم به عنوان مواد اولیه خودداری شود و حتما قبل از صدور دستور ترخیص، نسبت به اخذ مجوزهای قانونی با رعایت سایر مقررات مربوطه در این زمینه اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طی هشت ماهه امسال حدود 432 هزار تن روغن پالم اولئین به ارزش 431 میلیون دلار به کشور وارد شده که از نظر وزنی 2.27 و از نظر ارزشی 1.51 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
گرچه واردات روغن پالم اولئین پس از اظهارنظرهای متفاوت وزارتخانه‌های بهداشت، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با ابهام مواجه شد که البته اخیرا خبرهایی مبنی بر ممنوع شدن واردات روغن پالم تا اطلاع ثانوی مطرح شده است.

با توجه به اینکه روغن پالم در فهرست 10 قلم کالای عمده وارداتی به کشور قرار دارد به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر نیازی به ادامه واردات این محصول نیست.


البته پیش از این محمد قبله، دبیر انجمن روغن نباتی درباره واردات روغن پالم به کشور گفته بود طی شش ماهه نخست امسال واردات روغن پالم حدود 20 درصد کاهش یافته است. چرا که در شش ماهه سال گذشته سهم واردات روغن پالم از واردات کل روغن نباتی حدود 52 درصد بوده که در نیمه اول امسال با 20 درصد کاهش به 32 درصد رسیده است اما آمار واردات روغن پالم اولئین نشان از افزایش نسبی واردات این محصول طی هشت ماهه امسال دارد.

انتهای پیام




کد N639102

وبگردی