آفتاب
دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس لبنان؛

راه‌حل بحران سوریه، مذاکرات سیاسی است

راه‌حل بحران سوریه، مذاکرات سیاسی است

روسای مجالس ایران و لبنان تاکید کردند که بحران سوریه راه حل دارد و با مذاکرات سیاسی حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "علی لاریجانی"، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز(دوشنبه، اول دی‌ماه) در دیدار با «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان، گفت: مذاکرات هسته‌ای در چند وقت اخیر در جریان بوده اما شاهد بودیم که کشورهای غریی توافق هسته‌ای را به عقب انداختند که به نظر می‌رسد این اقدام دلایل داخلی برای آن کشورها دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون ارتش سوریه از نظر میدانی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته و در عراق نیز ارتش این کشور راه داعش را سد کرده و در برخی نقاط پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی تقریبا اکثر کشورها درباره بحران سوریه تغییر نگرش داده و تنها راه‌حل این بحران را مذاکرات سیاسی می‌دانند. از این رو ایران نسبت به پیشنهادات کشورها برای پیگیری گفت‌و‌گو‌های سیاسی در سوریه نگاه منفی ندارد.

لاریجانی در پایان این دیدار، مطالبی را درباره روابط کشورهای منطقه، کاهش قیمت نفت و برخی موضوعات دیگر مطرح کرد.

براساس این گزارش، رئیس مجلس لبنان نیز گفت: ما هم با ایران در خصوص موضوع سوریه هم‌نظریم و معتقد هستیم که مشکل سوریه راه‌حل سیاسی دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خانه ملت، رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در این دیدار به موضوع مذاکرات هسته‌ای، بحران عراق و مسائل داخلی لبنان اشاراتی داشت.

انتهای پیام

کد N639064

وبگردی