آفتاب

سفیر پاکستان در ایران: حمله به دانش‌آموزان نشانگر وضعیت مستأصل طالبان است

سفیر پاکستان در ایران: حمله به دانش‌آموزان نشانگر وضعیت مستأصل طالبان است

در پی کشتار تعدادی از دانش‌آموزان توسط طالبان در پاکستان، صبح امروز دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به همراه چند تن از دانش‌آموزان با سفیر پاکستان دیدار و پیام تسلیت دانش‌آموزان را تقدیم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نورمحمد جادمانی، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در دیدار با حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که صبح امروز صورت گرفت اظهار کرد: این اقدام جمهوری اسلامی ایران و هم‌دردی دانش‌آموزان ایرانی با دولت و ملت پاکستان قابل ستایش است.

او افزود: اقدام اخیر تروریست‌ها نشان داد آن‌ها هیچ ارزشی برای بشریت قائل نیستند و با جهالت خود به چنین اقداماتی دست می‌زنند.

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران ادامه داد: دولت پاکستان عزم راسخی داشته و دارد تا این گروهک‌ها را به راه راست بیاورد اما آن‌ها حاضر نبودند از تفکرات خود دست بردارند.

وی یادآورشد: این حادثه قلب‌های مردم پاکستان را به درد آورده و اراده آن‌ها را قوی‌تر کرده تا با جدیت بیش‌تری با تروریسم مبارزه کنند.

جادمانی گفت: دولت پاکستان تسلیت مقامات ایرانی به‌خصوص رییس‌جمهور، رییس مجلس، نمایندگان مردم و حتی مردم ایران را ارج می‌نهد.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم کشورهای مسلمان بتوانند حکومت‌های مستحکمی به دور از خشونت و تروریسم در دنیا داشته باشند.

سفیر پاکستان در تهران هم‌چنین در جمع خبرنگاران گفت: هدف قرار دادن دانش‌آموزان بی‌گناه در مدارس، نشان‌دهنده وضعیت مستأصل طالبان است.

نورمحمد جادمانی، اظهار کرد: این حادثه نه فقط بازماندگان آن را تحت‌تأثیر قرار داد، بلکه تمام مردم پاکستان از این حادثه متأثر شدند و در یک وضعیت خاص روحی روانی قرار دارند.

وی یادآور شد: این حادثه، ما را مصمم کرده تا علیه تروریسم وارد عمل شده و آن را ریشه‌کن کنیم.

سفیر پاکستان در باره این که چرا طالبان در مدارس پاکستان بمب‌گذاری می‌کند، خاطرنشان کرد: این نشان‌دهنده ذهنیت آن‌هاست که این حملات تروریستی را انجام می‌دهند و آن‌ها در واقع دشمن بشریت و اسلام هستند و هدف قرار دادن دانش‌آموزان بی‌گناه در مدارس نشان‌دهنده وضعیت مستأصل طالبان است.

او اضافه کرد: از ماه ژوئن، ارتش پاکستان عملیاتی علیه این‌ها آغاز کرده و مراکز فرماندهی و مراکز دیگر آن‌ها را از بین برده است.

سفیر پاکستان خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم این‌ها را ریشه‌کن کرده و آسیب‌هایی که در بخش اقتصادی و دیگر بخش‌ها رسانده‌اند جبران کنیم و بیش‌تر مصمم شده‌ایم آن‌ها را از بین ببریم و در حال حاضر نیروهای مسلح ما مشغول مبارزه با این عوامل هستند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز گفت: به زودی با هماهنگی وزارت امور خارجه اتاق دوستی دانش‌آموزان ایران و پاکستان، برای گسترش روابط در حوزه‌های دانش‌آموزی و انتقال تجربیات فکری و فرهنگی ایران و پاکستان ایجاد می‌شود.

حامدعلامتی اظهار کرد: کشتار مظلومانه تعدادی از دانش‌آموزان مظلوم پاکستان توسط گروهک طالبان در ایالت پیشاور اقدامی غیرانسانی است و ما به همراه جمعی از دانش‌آموزان حاضر شدیم تا به نمایندگی از 12 میلیون دانش‌آموز ایرانی این واقعه را به دولت و ملت پاکستان تسلیت بگوییم و آن را محکوم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تروریست امروز، خارج از مرزها اعمال ننگین خود را انجام می‌دهد و باید جامعه جهانی با عزمی جدی اقدامات آن‌ها را محکوم کند و ریشه تروریست در دنیا را بخشکاند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: امروز شاهدیم که دانش‌آموزان پاکستان توسط گروهک دست پرورده استکبار جهانی کشته می‌شود اما آن‌ها هیچ اقدامی برای مقابله با نقض حقوق بشر از خود نشان نمی‌دهند.

او خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ایرانی با محکومت اقدامات گروهک‌های تروریستی در دنیا خواستار نابودی آن‌ها هستند زیرا آن‌ها قصد دارند تا ممالک اسلامی را بی ثبات جلوه دهند.

وی یادآور شد: ایران خود یکی از کشورهای قربانی تروریسم است و امیدواریم بتوانیم با ایدئولوژی ناب اسلامی، صلح و امنیت را در دنیا حاکم کنیم.

علامتی تصریح کرد: برای گسترش روابط در حوزه‌های دانش‌آموزی و انتقال تجربیات فکری و فرهنگی ایران و پاکستان به زودی با هماهنگی وزارت امور خارجه اتاق دوستی دانش‌آموزان ایران و پاکستان ایجاد خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پایان پیام تسلیت دانش‌آموزان ایرانی را تقدیم سفیر پاکستان کرد.

در پایان دبیرکل به همراه یکی از دانش‌آموزان به نمایندگی از 12 میلیون دانش‌آموز ایرانی دفتر یادبود سفارت پاکستان را امضا و از خداوند منان برای دانش‌آموزان این حادثه تروریستی طلب مغرفت کردند.

انتهای پیام

کد N638959

وبگردی