آفتاب
آیت‌الله نوری همدانی:

فرهنگ اقامه نماز اول وقت ترویج شود/ عبادت با سیاست توام است

فرهنگ اقامه نماز اول وقت ترویج شود/ عبادت با سیاست توام است

قم - یکی از مراجع تقلید خواستار کاربردی شدن فرهنگ اقامه نماز جماعت اول وقت در جامعه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی عصر دوشنبه در دیدار اعضای دبیرخانه کمیته علمی پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با اشاره به ابعاد مختلف نماز اظهار کرد: نماز ستون و عمود دین است و اولین چیزی که در نامه اعمال انسان نوشته می‌شود این عبادت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نماز جایگاه بلندی در معارف اسلامی دارد، فرهنگ سازی در امر نماز و برگزاری اجلاسیه سراسری نماز را کاری مقدس، مهم و تاثیرگذار دانست.

به اعتقاد آیت‌الله نوری همدانی کسی که نمازش مرتب است همه اعمالش مرتب است. وی تاکید کرد: باید فرهنگ سازی شود که نماز را ساده برگزار نکنند، بلکه نماز در اول وقت و با خضوع و خشوع برگزار شود.

این استاد حوزه، نماز را حرف زدن با خدا دانست و افزود: ما باید بدانیم چه کسی هستیم و با چه کسی حرف می‌زنیم.

عبادت با سیاست توام است

وی توجه به معنای نماز را مهم دانست و تاکید کرد: هر چه مساجد مقام والاتری دارند ثواب اقامه نماز در آنها بیشتر است.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: اسلام یک دین اجتماعی است و چون در اسلام عبادت با سیاست توام است، امام جماعت باید فردی عادل باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به تعدد مقالات نگارش شده پیرامون نماز اظهار کرد: مقالات در مورد نماز بسیار است ولی باید مسائل مربوط به نماز را در جامعه فرهنگ سازی و کاربردی کرد.

وی در پایان از دست اندرکاران برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز که دهم و یازدهم دی ماه در اهواز برگزار می‌شود قدردانی کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام علی دارابی مدیرکل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی که جانشین کمیته علمی و پژوهشی اجلاس سراسری نماز است گزارشی از روند برگزاری این اجلاس ارائه کرد.

کد N638952

وبگردی