آفتاب

رهبر چچن: تروریست‌ها را فقط باید نابود کرد

رهبر چچن: تروریست‌ها را فقط باید نابود کرد

رهبر چچن با قول تشدید امنیت در جمهوری چچن تاکید کرد کسانی که با حملات تروریستی مقابل اسلام و مردم چچن قرار بگیرند به سختی مجازات خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رمضان قدیرف، رهبر چچن در گفتگو با روزنامه ایزوستیا گفت: شبه‌نظامیان مدرن شکست نخورده‌اند. آنها قابل مدارا نیستند باید نابود شوند.

قدیرف قول داد که از حداکثر قدرت خود برای ممانعت از تکرار رخدادهایی نظیر حملات تروریستی 4 دسامبر در گروزنی، پایتخت چچن استفاده کند.

وی گفت که سرعت عامل بسیار مهمی در عملیات‌های ضدترور است و آژانس‌های مجری قانون در چچن باید بدون هماهنگی با تلاش‌های دیگر جمهوری‌های همسایه کار کنند.

قدیرف افزود: به محض دریافت اطلاعاتی دراین راستا نباید منتظر باشیم تا کسی تصمیم بگیرد. باید اقدام کنیم و موضوع را بررسی کنیم تا اینگوشتیا و داغستان در صورت لزوم وارد عمل شوند ما تروریست‌ها را نابود کرده‌ایم.

وی درباره نامه‌اش به ولادیمیر کولوکولتسف، وزیر کشور دولت فدرال و درخواستش برای نشست عالی رتبه و جزییات دستورالعملی که به چچن، اینگوشتیا و داغستان اجازه همکاری در مساله تروریسم را می‌دهد توضیحاتی داد.

رهبر چچن گفت که اقدامات دیگر امنیتی در گروزنی اجزا خواهد شد اما شرایط نظیر دیگر شهرهای بزرگ مثل مسکو و لندن خواهد بود.

وی همچنین از احتمال تصمیم تروریست‌ها برای انجام حمله‌ای دیگر در سال نو مسیحی خبر داد و گفت: شبه‌نظامیان بیانیه‌هایی درباره سال نو و تعطیلات و اینکه این تعطیلات جشنی اسلامی نیست صادر کرده‌اند. آنها مدعی شده‌اند که بزودی به گروزنی حمله می‌کنند و به مردم درباره شرکت در هرگونه فستیوالی هشدار داده‌اند. اینها فقط تهدید است. آنها اگر فرصتی بدست آورند منابع و لوازمش را داشته باشند زندگی را برای ما غیرممکن می‌سازند. ما اکنون آزادانه و راحت زندگی می‌کنیم و کار می‌کنیم مردم ما هرروز بیشتر از این افراد متنفر می‌شوند.

رهبر چچن گفت که بحران اوکراین تلاشی از سوی برخی نیروهای غیر دوست برای کشیدن روسیه به جنگ نظیر آنچه در سال 2008 در گرجستان رخ داد بوده است.

انتهای پیام

کد N638926

وبگردی