آفتاب

اسارت 70 اسیر آزاده فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

اسارت 70 اسیر آزاده فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی 70 اسیر آزاده فلسطینی را که در چارچوب قرارداد تبادل اسرای فلسطین با گلعاد شالیت آزاد شده بودند را مجددا به اسارت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، مدیر بخش آمار هیئت اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیل 85 نفر از اسرای فلسطینی را که در چارچوب قرارداد تبادل اسرا با گلعاد شالیت در سال 2011 آزاد شده بودند را مجددا به اسارت گرفته است.

این افراد از نخستین ماه های سال 2011 توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده اند. هدف اسرائیل از به اسارت گرفتن اسرای آزاد شده 3 چیز است: 1- از بین بردن خوشحالی آزادی اسرای فلسطینی 2- ابلاغ این پیام به گروه های فلسطینی مبنی بر اینکه مبارزه از طریق به اسارت گرفتن نظامیان اسرائیلی با هدف آزادی اسرای فلسطینی بی فایده است 3- استفاده از این موضوع به عنوان اهرم فشاری در مذاکرات مربوط به تبادل اسرا در آینده

خاطرنشان می شود رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با نظارت مصر در سال 2011 توافقنامه ای را امضا کردند که به موجب آن هزار و 27 اسیر فلسطینی در مقابل آزادی گلعاد شالیت نظامی اسرائیلی از اسارت آزاد شدند. شالیت در سال 2006 توسط گروه های مقاومت فلسطینی به اسارت گرفته شده بود.

کد N638896

وبگردی