آفتاب

تاکید لبنان بر افزایش تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای فشار به اسرائیل

تاکید لبنان بر افزایش تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای فشار به اسرائیل

وزیر خارجه سابق لبنان در اظهاراتی اقدام مشترک کشورهای عربی و بین‌المللی را برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به اجرای قطعنامه‌های بین المللی خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، عدنان منصور، وزیر خارجه سابق لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کردکه پیگیری‌های لبنان از سال 2006 تاکنون نتایج مثبتی را به بار آورده است که می‌توان به موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با ملزم کردن رژیم صهیونیستی به پرداخت خسارات‌های وارده به این کشور در سال 2006 میلادی اشاره کرد.

وی افزود: اسرائیل به قطعنامه‌های صادره علیه این دولت از سوی شورای امنیت یا مجمع عمومی سازمان ملل احترام نمی‌گذارد.

منصور با تاکید بر اینکه لبنان به تنهایی هم قادر است علیه اسرائیل اقدام کند ،از کشورهای عربی و بین المللی خواست تا این رژیم را وادار کنند به این قطعنامه‌ها پایبند باشد تا هیچ مساله‌ای باقی نماند.

وی تاکید کرد باید یک هوشیاری دائمی وجود داشته باشد، انهدام ذخایر نفتی بخشی از عملیات تخریب آمیزی است که اسرائیل در کنار ویران کردن خانه‌ها در سال 2006 مرتکب آن شد و باید از طریق یک اقدام عربی و بین المللی این رژیم را به خاطر خشونت‌ علیه لبنان مجازات کرد.

پیشتر،به دنبال صدور قطعنامه‌ای از سوی سازمان ملل مبنی بر ملزم کردن اسرائیل به پرداخت 856.4 میلیون دلار غرامت به لبنان، نخست وزیر این کشور صدور این قطعنامه را پیروزی سیاسی مهمی برای لبنانی‌ها دانست.

وزیر خارجه سابق لبنان با اشاره به اینکه خشونت تا زمانی که گروه‌های تروریستی در خاک عراق و سوریه حضور داشته باشند ادامه خواهد یافت نسبت به عدم پذیرش هدیه نظامی ایران به این کشور ابراز تاسف کرد.

وی در همین راستا افزود، ما با ایران تجربه همکاری داشتیم و هیات‌های نظامی بین دو کشور در رفت و آمد بوده‌اند.ایران در تعمیر بالگردها توانمند است اما فشارهای خارجی و تحریم‌های بین المللی وجود دارد که علیه ادامه ارتباط میان دو کشور اعمال می‌شود.

انتهای پیام

کد N638824

وبگردی