آفتاب

علم الهدی: برخی جریانات سیاسی حرفهایی می‌زنند که وقتی امام علی انتخاب شد، به پیامبر(ص) می گفتند

علم الهدی: برخی جریانات سیاسی حرفهایی می‌زنند که وقتی امام علی انتخاب شد، به پیامبر(ص) می گفتند

نسیم آنلاین نوشت:

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در ماجرای غدیر برخی می‌گفتند ما رهبر دیکته‌شده نمی‌خواهیم. امام جمعه مشهد گفت: این در حالی بود که پیامبر(ص) با دستور خداوند، علی(ع) را به‌عنوان وصی معرفی کرد. اکنون نیز برخی جریانات سیاسی حرف‌هایی را می‌زنند که در آن زمان به پیامبر(ص) گفته شد.

علم‌الهدی ظهر امروز در جمع عزاداران اهل بیت(ع) در حرم رضوی گفت: حضور مردم زمانی معنا می‌یابد که در مقابل استکبار و شرک باشد، صف‌آرایی مردم در مقابل خدا مشرکانه است و این صف‌آرایی فقط باید در مقابل ظلم و استکبار باشد. در زمان انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین از سوی حضرت محمد(ص)، برخی گستاخی‌هایی به این موضوع می‌شد که پیامبر(ص) در پاسخ می‌فرمودند؛ این انتخاب از سوی خداوند است، تا کسانی که می‌گفتند ما رهبر دیکته‌شده نمی‌خواهیم بدانند این رهبر از سوی خدا انتخاب شده است.

او ادامه داد: توحید فقط این نیست که بگوییم خدا یکی است و دو تا نیست، توحید یعنی اینکه حاکمیت مخصوص خدا است و هیچکس جز او حق در حاکمیت ندارد، با این حال مظهر اجرایی حاکمیت الله، امام معصوم است که آفریده خداوند است و این حق جز او بر گردن کسی نیست، منتهی چون امام معصوم(ع) اکنون در دسترس نیست، یک مجتهد به عنوان نایب امام زمان(عج) امور را به دست می‌گیرد که مردم باید به او رجوع کنند و اگر این کار را نکنند شرک حساب می‌شود. الان هم می‌بینید مردم وقتی رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند، حکم تنفیذ از سوی حجت امام زمان(عج) انجام می‌شود وگرنه رئیس‌جمهور حق دخالت در خون و سرنوشت مردم را ندارد.

علم‌الهدی گفت: در حال حاضر نیز برخی جریانات سیاسی در کشور حرفهایی می‌زنند که وقتی امام علی(ع) انتخاب شد، به پیامبر(ص) می‌گفتند. امروز قدرت ولایت و رهبری بسیار قدرتمندتر از 35 سال قبل است، در دوران پس از رحلت رسول خدا(ص) مردم سوژه عملیات روانی می‌شدند و به همان خاطر کنار می‌ایستادند، هر وقت مردم دل‌دادگی خود را فراموش کنند و یک آهنگ سیاسی غوغاسالارانه حاکم شود، باز چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

او گفت: دو ماه بر سر و سینه زدیم، مردم ایران یک ششم سال خود را به عزاداری حسین(ع) می‌پردازند و لذا باید این عزاداری با بصیرت همراه شود؛ البته بصیرت مردم در آخر این راه را فرج امام زمان(عج) به وجود می‌آورد.

 


45231

 

کد N638678

وبگردی