آفتاب

ساخت بازارچه جدید مجاور بازارچه مرزی شلمچه

ساخت بازارچه جدید مجاور بازارچه مرزی شلمچه

مدیر بازارچه‌های مرزی خوزستان از ساخت بازارچه جدید مجاور بازارچه مرزی شلمچه خبر داد.

محمدرضا صفاییان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ​منطقه‌خوزستان، اظهار کرد:​ طی سفر هیات استانی از خوزستان به عراق، تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد که یکی از بندهای آن مربوط به ساخت بازارچه مرزی جدید است. تمام مجوزهای لازم برای ساخت بازارچه مرزی جدید اخذ شده و به زودی فعالیت‌های عمرانی آن آغاز می‌شود.

وی افزود:​ بهره‌برداری از بازارچه مرزی مشترک بین ایران و عراق به اقدام طرفین در اخذ مجوزهای اجرایی وابسته است. ما آمادگی کامل برای ایجاد این بازارچه داریم ولی منتظر طرف عراقی هستیم تا تیم کارشناسی مورد نظر خود را برای آغاز ساخت بازارچه مشخص کند.

مدیر بازارچه​های مرزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: مساحت بازارچه مرزی هنوز مشخص نشده و براساس توافق طرفین تعیین خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده از این بازارچه بهره‌برداری شود.

صفاییان با اشاره به ازدحام و تردد زوار در ماه اخیر که موجب محدود شدن تجارت در بازارچه‌های مرزی شد، اظهار کرد: در یک ماه اخیر صادرات و واردات در بازارچه‌های مرزی انجام می‌شد اما به دلیل کاهش فعالیت‌های تجاری بازرگانان ایرانی و عراقی، بازارچه‌ها نیمه‌تعطیل بودند.

وی یادآور شد: با به پایان رسیدن مراسم اربعین حسینی و ایام پایانی ماه صفر، صادرات و واردات بازارچه‌های مرزی مجددا رونق می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N638519

وبگردی