آفتاب
حجت الاسلام ابوترابی:

اندیشه سیاسی امام (ره) بر پایه الگوبرداری از قرآن و پیامبر (ص) است

اندیشه سیاسی امام (ره) بر پایه الگوبرداری از قرآن و پیامبر (ص) است

شبستر - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) بر پایه الگوبرداری از قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) برای اسلام و منطقه شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی صبح دوشنبه با بیان این مطلب در شورای اداری شهرستان شبستر خاطر نشان کرد: این اندیشه والای امام (ره) بر تربیت انسان‌های کامل، عاقل و عالم برای دنیای اسلام و منطقه بر مبنای الگوبرداری از قرآن کریم و پیامبر اعظم استوار است.

وی تاسی به پیامبر اعظم (ص) را لازمه و اصل موفقیت و کامیابی در زندگی دانست و افزود: بر همین اساس و با توجه به شاخصه های مدیران انقلابی در نظام، این افراد باید نماد عمل صالح بوده و در برابر ایثار و فداکاری های شهدا خود را مسوول دانسته و اقدامات و اعمال خود را برای ادای دین به آنان و  ساختن آخرتی بهترانجام دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع غرب گرایی اشاره و تصریح کرد: تفکر الگوبرداری کشورها از غرب رویکردی نادرست است چرا که بدنبال الگو شدن برای جامعه جهانی و استثمار و استعمار کشورها و به چالش کشاندن آنهاست و پیروی و الگوبرداری کورکورانه از غرب تسهیل گر این روند خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری مقاومت "چالدران" گفت: مردان سلحشور این خطه در حفظ تمامیت ارضی ایران، پاسداری از مرزهای کشور فداکاری های بسیاری کرده اند و در این میان منطقه شبستر به عنوان دیار خاندان مقام معظم رهبری و محل تربیت و پرورش عالمی عارف و زاهد چون سید جواد خامنه‌ای همانند ستاره‌ای پرفروغ و الهام‌بخش می‌درخشد.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به نرخ پایین و ۶.۴ درصدی بیکاری در شبستر، آن را نتیجه تلاش مردم سختکوش و مسئولان دلسوز این منطقه دانست و اظهار داشت: شبستر به عنوان بخشی از منطقه آذربایجان  قطب تولید و کار کشور است که با توجه به ظرفیت های سرمایه ‌گذاری و وجود سرمایه گذاران مقیم در مرکز کشور امیدواریم با برنامه‌ریزی فرماندار و نماینده این شهرستان شرایط و زیرساخت های لازم برای این امر در کمترین زمان ممکن فراهم شود.

کد N638518

وبگردی