آفتاب

مذاکرات حزب‌الله و جریان المستقبل فردا برگزار می‌شود

مذاکرات حزب‌الله و جریان المستقبل فردا برگزار می‌شود

روزنامه النهار لبنان طبق اطلاعاتی که در دست دارد اعلام کرد که اولین جلسه مذاکرات میان جریان المستقبل و حزب‌الله فردا (سه شنبه) با حضور رئیس پارلمان لبنان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لبنانی النهار، پیش بینی می‌شود در این مذاکرات که در مقر رئیس پارلمان لبنان برگزار می‌شود، نادر الحریری، مشاور و برادر سعد حریری، رئیس جریان المستقبل، سمیر جسر، از وزرای سابق و نماینده جریان مستقبل به نمایندگی از این جریان و حسین الخلیل و حسین الحاج حسن، وزیر صنعت لبنان به نمایندگی از حزب‌الله و علی حسن خلیل، وزیر دارایی لبنان به نمایندگی از جنبش "أمل" حضور پیدا کنند.

این روزنامه نوشت: پیش بینی می‌شود ارائه طرح امنیتی موضوع بحث و توافق‌ها در این مذاکرات باشد.

روزنامه النهار نوشت: از سوی دیگر در نشست هیات دولت که قرار است در عصر فردا با حضور وزیران برگزار شود، مساله انتقال نیروهای "سرایا السلام" به منطقه عین التینة بررسی شود.

بنا به گزارش‌ها، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که شخصا در اولین جلسه مذاکرات حضور خواهد یافت و بعید نیست که علی حسین خلیل، وزیر امور دارایی نیز در این جلسه حضور پیدا کند.

نبیه بری افزود: مذاکرات به طور جدی و مستقیم و بدون حضور میانجی‌ میان طرفین برگزار می‌شود و ما سعی داریم با دستیابی به یک نتیجه مناسب فضا را در سطح سنی و شیعه فراهم کنیم و مهمترین مساله برای ما دوری از درگیری‌هاست.

نبیه بری افزود: ایران و عربستان نیز از برگزاری این مذاکرات حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N638507

وبگردی