آفتاب

گزارشها درباره از کار افتادن کامل نیروگاه اتمی کره جنوبی رد شد

گزارشها درباره از کار افتادن کامل نیروگاه اتمی کره جنوبی رد شد

یک مقام نیروگاه اتمی"هیدرو کره" گزارشها را درباره از کار افتادن کامل نیروگاه اتمی کره جنوبی از سوی هکرها رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز با اشاره به هک شدن سیستم کامپیوتری یک نیروگاه اتمی کره جنوبی گزارش داد که سئول و شرکت عامل این نیروگاه گزارشها را درباره تهدیدات موجود علیه 23 نیروگاه اتمی دیگر رد کرده اند.

در همین رابطه یک مقام نیروگاه اتمی"هیدرو کره" در گفتگو با رویترز ضمن رد گزارشها درباره از کار افتادن کامل نیروگاه اتمی کره جنوبی از سوی هکرها اعلام کرد که سیستم‌ های مانیتور و کنترل کاملا مستقل و محصور بوده و عاملان این حمله در پی ایجاد اختلال در کشور بودند.

این اظهارات درحالیست که کاربری در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حمله، خود را رئیس یک گروه ضد هسته ای در هاوایی معرفی کرد و درباره افشای اطلاعات هک شده این نیروگاه در صورت ادامه فعالیت‌ های هسته‌ ای این نیروگاه هشدار داد.

انتشار این گزارشها همزمان با طرح اتهامات واشنگتن علیه پیونگ یانگ در زمینه حمله به کامپیوترهای شرکت سونی پیکچرز است. یادآور می شود روی صفحه کامپیوتر کارکنان این شرکت علامت اسکلت سیاه (نشان دزدان دریایی) پدیدار شد و هکرها در پیام خود تهدید کردند اطلاعات محرمانه ای را که توانسته اند از این شبکه جمع آوری کنند افشا خواهند کرد.

کد N638467

وبگردی