آفتاب
مهر گزارش می دهد/

داستان دنباله دار ساختمان نیمه کاره سینمای پاکدشت و اماو اگرها

داستان دنباله دار ساختمان نیمه کاره سینمای پاکدشت و اماو اگرها

پاکدشت - ساختمان سینمایی نیمه کاره و تابلوی نصب شده در ورودی آن که «مجتمع فرهنگی سینمایی ولیعصر» نقش بسته، همچنان در میدان شورای پاکدشت چشم بینندگان را به خود جلب می کند و بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسانه جذاب سینما از محبوب ترین و پرطرفدارترین سرگرمی های مردم محسوب می شود و سینما برای بسیاری نمادی از یک مکان فرهنگی و تفریحی سالم است به طوریکه در عصر حاضر سینما به عنوان رسانه‌ای تأثیرگذار و پرمخاطب جایگاه مهمی در تحولات و توسعه فرهنگی و اجتماعی دارد و یکی از پایه‌های مهم فرهنگ سازی و جامعه پذیری محسوب می‌شود

ساختمان سینمایی نیمه کاره رها شده و تابلوی نصب شده در ورودی آن که «مجتمع فرهنگی سینمایی ولیعصر«عج» نقش بسته، همچنان در میدان شورای پاکدشت چشم بینندگان را به خود جلب می کند و بلاتکلیف است. در میدان شورای پاکدشت ساختمانی که قرار بوده سینما ساخته شود حدود ۱۰ سال از نیمه کاره رها شدن آن می گذرد و به محلی برای معتادین، اراذل و اوباش و کارتون خواب ها تبدیل و رفت و آمد برای شهروندان بسیار سخت شده به طوریکه خانواده ها به فرزندان خود اجازه رفت و آمد از این محل برای استفاده از محل ورزشی که در نزدیکی این ساختمان است جلوگیری می کنند.

تعلیق پروژه سینمایی پاکدشت پس از ۸۰ درصد پیشرفت

طبق نقل قول ها این ساختمان برای احداث سینما به بخش خصوصی واگذار شده است که به رغم اینکه وام دولتی نیز در اختیار این شخص سرمایه گذار قرار می گیرد اما سرانجام وی به مشکلات قانونی و قضایی برخورد می کند و این پروژه به صورت نیمه کاره رها می شود. طبیعتا در این راه از نقش اداره فرهنگ و ارشاد برای ادامه ساخت این سینما نیمه کاره نمی توان چشم پوشی کرد و می توان با ایجاد حرکتی از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر پاکدشت برای ایجاد تسهیلات مناسب برای سرمایه گذاران به عنوان یکی از راهکارهای مناسب نام برد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت در این مورد در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: این پروژه در گذشته با امکان استفاده از تسهیلات بانکی دولتی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت، که پس از پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی به دلیل ایجاد مشکلات قضائی برای شخص سرمایه گذار به حالت تعلیق درآمد و همانطور که مشاهده می شود به صورت نیمه کاره رها شده است و دستگاه های اجرایی نیز نمی توانند دخالتی داشته باشند.

حمیدرضا محسنوند افزود: با وجود این مشکلات، با حمایت های لازم خود، آمادگی داریم تا این پروژه از سرگیری و به سرانجام برسد.

بخش خصوصی موظف به احداث سینما بود

شهردار پاکدشت نیز در این باره می گوید: در سال های گذشته با مشارکت بخش خصوصی کارهایی انجام می شده و این بخش خصوصی موظف بود که نسبت به احداث سینما به عنوان اولین سینما در پاکدشت اقدام کند، متأسفانه مجری طرح در ادامه کار خود به یکسری مشکلات قضایی برخورد کرد و به همین دلیل این شهر از داشتن سینما بی بهره است و این مشکلات به نوعی باعث شده شهرداری هم نتواند برای بهبود این ساختمان کاری را انجام دهد.

داریوش پازوکی افزود: این موضوع را از طریق فرمانداری و دستگاه های قضایی در حال پیگیری هستیم که امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم به ساماندهی برسانیم.

حال باید دید پس از ۱۰ سال، چه اقدامات موثری برای راه اندازی این مجتمع فرهنگی سینمایی ولیعصر«عج» پاکدشت صورت می گیرد و آیا مسئولان پاکدشت می توانند راهکاری برای این موضوع پیدا کنند، یا سرانجام راهی جز تخریب آن نخواهند یافت!؟

-------------------

گزارش از صادق شاهیان

کد N638464

وبگردی