آفتاب

برنامه وزارت کشور انگلیس برای بیرون کردن فارغ التحصیلان خارجی از کشور

برنامه وزارت کشور انگلیس برای بیرون کردن فارغ التحصیلان خارجی از کشور

گفته می‌شود وزیر کشور انگلیس قصد دارد تا با بازگرداندن دانشجویانی که با ویزای تحصیلی به این کشور آمده‌اند یا اجبار آن‌ها به دریافت ویزای کاری، تعداد دانشجویان مهاجر در این کشور را به صفر برساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طبق این برنامه دانشجویان فارغ التحصیل کشورهای غیر اتحادیه اروپا پس از پایان تحصیلات خود به ترک انگلیس و یا درخواست مجدد برای ویزای کاری مجبور می‌شوند.

در همین حال به گزارش روزنامه تایمز، یکی از منابع نزدیک به وزارت کشور در این باره گفت: اطمینان از خروج مهاجران پس از پایان دوره ویزای آن‌ها بخشی از اجرای یک سیستم مهاجرتی عادلانه و کارآمد است که در وهله اول ورود مهاجران به کشور را کنترل می‌کند.

در اواخر ماه نوامبر، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس طی یک بیانیه عمومی اعلام کرد، مهاجران پیش از دریافت هرگونه سود اجتماعی برای چهار سال باید برای کشور کار کنند. این اقدام به منظور کاهش جذابیت انگلستان برای مهاجران و تقویت کنترل بر روند مهاجرت اجرا می‌شود.

در آوریل سال 2011 نخست وزیر وقت در اظهاراتی چند پهلو خواستار کاهش مهاجرت شد. کامرون در آن زمان متذکر شده بود: به اعتقاد من میزان مهاجرت به انگلیس باید حدود چند ده هزار باشد، نه ارقام چند صدهزاری که طی دهه اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

انتهای پیام

کد N638463

وبگردی