آفتاب
سرهنگ شیر محمدی:

فرهنگ صحیح رانندگی درزنجان نیاز به آموزش دارد

فرهنگ صحیح رانندگی درزنجان نیاز به آموزش دارد

زنجان -رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: تقویت فرهنگ صحیح رانندگی در استان زنجان نیاز به آموزش دارد.

سرهنگ علی اصغر شیر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر به لزوم توجه به فرهنگ صحیح رانندگی در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این مهم حلقه مفقوده در استان زنجان است.

وی اظهار داشت: ط ی هشت ماهه سال جاری هزار و ۹۷۱ مورد تصادف در محورهای مواصلاتی استان زنجان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته چرا که اگر ما فرهنگ درست رانندگی کردن را آموزش داده باشیم خسارت جانی زیادی را نخواهیم داشت.

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: عمده ترین عامل تصادفات جاده ای در کشور که منجر به فوت می شود عامل انسانی است بنابراین باید نیروی انسانی با فرهنگ درست رانندگی کردن به خوبی آشنا شود.

سرهنگ شیر محمدی به تقویت فرهنگ رانندگی در استان زنجان اشاره کرد وگفت: باید فرهنگ رانندگی درست در جامعه نهادینه شود چرا که در کاهش تصادفات بسیار نقش اساسی دارد و فوت یک نفر علاوه بر اینکه به خانواده ضربه روحی و روانی وارد می کند به جامعه هم هزینه های زیادی را تحمیل می کند.

وی تاکید کرد: در استان زنجان فرهنگ رانندگی معضل اساسی است بنابراین برای رفع این مشکل تمهیدات لازم اندیشیده شود چرا که طی هشت ماهه سالجاری شاهد افزایش تصادفات در استان بوده ایم.

رئیس پلیس راه استان زنجان تصریح کرد: آموزش نیاز به سرمایه گذاری دارد و می توان بر این امر اذعان داشت که سرمایه گذاری امروز بهتر از خسارتهای زیادی است که چندین برابردر آینده به جامعه وارد می شود.

سرهنگ شیر محمدی با اشاره به اینکه فرهنگ ترافیک حلقه مفقوده در استان زنجان است گفت: متاسفانه فرهنگ ترافیک در استان ما ضعف دارد و رفع این مشکل هم نیاز به برنامه ریزی مدون و آموزش از سوی دست اندرکاران حوزه راه ، حمل و نقل و دستگاهای فرهنگی را می طلبد.

وی افزود: طی سه روز گذشته در استان زنجان 50 مورد تصادف خسارتی در محورهای مواصلاتی استان رخ داد که در این راستا عدم تخطی از سرعت مطمئنه و سرعت غیر مجاز علت اصلی تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان یاد آورشد: همه عوامل دخیل در تصادف در محورهای مواصلاتی استان به علت نبود آموزش کافی به رانندگان بوده و هم اینکه حقوق شهروندی و رعایت و احترام به حقوق دیگران رعایت نمی شود.

سرهنگ شیر محمدی افزود: احترام به حقوق دیگران احترام به خودشخص است.

کد N638363

وبگردی