آفتاب
درباغ عنبران به مهر خبر داد:

بهره برداری از ساختمان جديد ايستگاه راه آهن دامغان و سمنان

بهره برداری از ساختمان جديد ايستگاه راه آهن دامغان و سمنان

دامغان – مدير كل راه آهن شمالشرق از افتتاح دو پروژه ساختمانی جديد ايستگاه راه آهن شهرهای دامغان و سمنان طی اسفند ماه سالجاری خبر داد.

حميد درباغ عنبران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستاي مرمت، نوسازي و توسعه فضاي داخلي و خدمات دهي بهتر به مسافران ساختمان در حال ساخت دو ايستگاه راه آهن شهرهاي دامغان و سمنان كار بازسازي ونوسازي آن از سال گذشته آغاز و در اسفند ماه سالجاري به اتمام خواهد رسيد و آماده افتتاح و بهره برداري خواهد بود.

وي با بیان اینکه ساختمان ايستگاه دامغان ۴۵ درصد پيشرفت فيزيكي و ساختمان ايستگاه سمنان نیز ۷۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد، گفت: براي نوسازي و ساخت اين دو پروژه ۱۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال اعتبار هزينه شد.

 مدير كل راه آهن شمالشرق علت طولاني شدن پروژه ساختمان ايستگاه راه آهن دامغان را مشكلات نظارتي و پروانه ساختماني بيان کرد.

درباغ عنبران همچنین در خصوص گلايه مردم دامغان از كمبود سهيمه بليط قطار نیز گفت: با توجه با اينكه سامانه فروش بليط قطار به صورت آنلاين و خروجي مسافر نیز در دامغان است، اين موضوع باعث حذف سهيمه مي شود ولي براي خدمات بهتر به مسافران از این ايستگاه در برنامه ريزي جديد و تا اسفندماه سالجاري سهيمه بليط قطار را افزايش خواهيم داد تا مشكل برطرف شود.

وي يادآور شد: طي هشت ماهه نخست سالجاري ۴۹۰ هزار نفر مسافر با ۸۶ رام قطار از ايستگاه هاي راه آهن در حوزه استحفاظي اداره كل راه آهن شمال شرق مسافرت كردند كه ۵۶ درصد از اين مسافران به مقصد مشهد عزيمت داشتند.

این مقام مسئول با بيان اينكه ۲۹۶ هزار تن كالا از سوي حمل و نقل ريلي استان سمنان به كشورهاي خارجي صادر شده خاطر نشان ساخت: اين ميزان كالا توسط ۱۲ قطار باري به كشورهاي آسياي ميانه و تركمنستان صادر شده است.

درباغ عنبران در خاتمه، سيمان، كاشي، زغال سنگ و نفت كوره را بيشترين كالاهاي حمل شده از طريق خطوط ريلي ذک رکد و افزود: ارزش ريالي كالاهاي صادراتي ۱۳۰ ميليارد ريال بوده است.

کد N638342

وبگردی