آفتاب

ارتش عراق 5 روستای دیگر را آزاد کرد

ارتش عراق 5 روستای دیگر را آزاد کرد

ایرنا نوشت:

ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی، 5 روستا در ناحیه 'یثرب' جنوب شهر 'تکریت' در استان 'صلاح الدین' شمال عراق را از لوث وجود تروریست های داعش پاکسازی کردند.

به گزارش خبرگزاری 'الشرق الاوسط' وزارت دفاع عراق شب گذشته با صدور بیانیه ای با اشاره به ادامه درگیریها در منطقه یثرب، اعلام کرد که نیروهای پیاده و هوایی ارتش عراق با همکاری نیروهای مردمی همچنان خسارت سنگین مالی و جانی به گروهک تروریستی داعش در این منطقه وارد می کنند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه های قبلی خود اعلام کرده بود که نیروهای عراقی دستکم 28 تروریست داعش و سه نفر از سرکرده های آنها را در عملیات های زمینی مناطق مختلف عراق به هلاکت رسانده اند.

بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی چهارشنبه گذشته نیز با کمک گردان دوم تانک 'آبرامز'، عملیات موفقیت آمیزی را در اطراف شهرستان 'الدجیل' واقع در 120 کیلومتری جنوب تکریت انجام دادند.

در این بیانیه آمده است: در این عملیات علاوه بر هلاکت بیش از 30 تن از عناصر داعش، پنج دستگاه خودرو متعلق به آنها نیز منهدم شد.

ارتش عراق طی چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، همچنین پیشمرگ های کرد، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

تروریست های تکفیری داعش از 19خرداد با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های زیادی شده اند.

5252

کد N638332

وبگردی