آفتاب

کشته شدن مغز متفکر گروه تروریستی احمد الاسیر

کشته شدن مغز متفکر گروه تروریستی احمد الاسیر

گزارش‌های رسانه‌ای از کشته شدن مغز متفکرگروه تروریستی احمد الاسیر در لبنان در جریان درگیری‌ها در سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، فادی السوسی، یکی از بارزترین افراد تحت پیگرد در لبنان در جریان درگیری‌های بوجود آمده در سال 2013 در این کشور و از کارشناسان نظامی برجسته و رکن اصلی پیکره نظامی گروه احمد الاسیر، سلفی تندروی لبنانی نیز به شمار می‌آمد.

منابع سوری اعلام کردند که السوسی، مغز متفکر گروه الاسیر بوده و وظیفه آموزش غیرنظامیان را برعهده داشته است.

وی همچنین بر روند خرید سلاح و انبار کردن آن نظارت می‌کرده و اطلاعات منتشر شده بیانگر آن است که السوسی و الأسیر در یک مدرسه درس می‌خواندند وبعدها به تشکیلات "نیروهای فجر" در صیدای لبنان پیوستند. بعدها السوسی به گروه تروریستی الأسیر پیوست تا بخش مسلح کردن این گروه را مدیریت کند. منابع سوری اعلام کردند که السوسی ملقب به "نوح" بوده و در دوره‌های آموزشی ارتش آزاد سوریه شرکت کرده بود.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار عنوان داشت که السوسی مسئولیت ایجاد درگیری با ارتش لبنان را به عهده داشته به طوری که از متهمان اصلی در این پرونده به شمار می‌آمد. بعد از به وقوع پیوستن درگیری‌ها میان گروه تروریستی احمد الأسیر و ارتش لبنان السوسی به همراه الاسیر توانستند از کمربند امنیتی ایجاد شده در منطقه عبرا بگریزند و بعد به منطقه عرسال بروند بعد از آن این دو تن به منطقه قلمون سوریه رفته تا با نیروهای حزب الله لبنان و ارتش سوریه بجنگند. السوسی تحت لوای ارتش آزاد سوریه و مشخصا تحت لوای گردان‌های فاروق حضور داشت و پس از آن به جبهه النصره پیوست. در خصوص جزئیات مرگ وی اطلاعات منتشر شده بیانگر آن است که السوسی در درگیری‌های جاری در منطقه وادی الضیف در اطراف حلب در سوریه کشته شده و گروه‌های وابسته به گروه تروریستی احمدالاسیر عکس جسد وی را منتشر کردند.

الاسیر از حدود دو سال قبل در لبنان خود را مطرح ساخته و با مواضع شدید خود علیه نظام سوریه و حزب‌الله شناخته شده است، اما هیچ گاه به محبوبیت مردمی گسترده‌ای دست نیافت.

در پی حمله حامیان الاسیر به یک ایست نظامی در 23 ژوئن، درگیری‌های شدیدی میان ارتش و افراد مسلح صورت گرفت و این درگیری‌ها که 24 ساعت ادامه داشت، با کنترل نیروهای ارتش بر مقر امنیتی الاسیر در منطقه عبرا در نزدیکی صیدا، بزرگترین شهر جنوب لبنان پایان یافت که در این درگیری‌ها 18 نظامی و 11 فرد مسلح کشته شدند.

پیشتر دادستان کل لبنان اجرای حکم اعدام علیه احمد الاسیر، مبلغ تندروی سلفی و فضل شاکر، معاون وی را خواستار شده بود.

انتهای پیام

کد N638324

وبگردی