آفتاب

کشف شکاف‌های امنیتی عمیق در فرودگاه فرانکفورت آلمان

کشف شکاف‌های امنیتی عمیق در فرودگاه فرانکفورت آلمان

به دنبال گزارش اتحادیه اروپا مبنی بر وجود شکاف‌های امنیتی عمیق در بزرگترین فرودگاه آلمان، مقام‌های فرودگاه فرانکفورت اعلام کردند که 2500 تن از کارمندان این فرودگاه تحت آموزش‌ قرار می‌گیرند.

به دنبال گزارش اتحادیه اروپا مبنی بر وجود شکاف‌های امنیتی عمیق در بزرگترین فرودگاه آلمان، مقام‌های فرودگاه فرانکفورت اعلام کردند که 2500 تن از کارمندان این فرودگاه تحت آموزش‌ قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روزنامه بیلد نوشت:کریستوفر هولشایر، سخنگوی فرودگاه فرانکفورت گفته است: در کل 2500 تن در حال آموزش هستند و به این ترتیب دیگر اجسام مشکوک از بخش کنترل رد نخواهد شد.

کمیسیون اروپایی برای بررسی امنیت فرودگاه‌های اروپا در برابر حملات تروریستی امنیت فرودگاه فرانکفورت را مورد بررسی قرار داد که نتیجه این بررسی شوک آور بود. براساس این گزارش جابجایی سلاح در فرودگاه فرانکفورت آلمان از قرار معلوم کار چندان دشواری نیست.

نتیجه این بررسی چنان تکان‌دهنده بوده که پلیس فدرال آلمان و همچنین شرکت "فراپورت" که در این فرودگاه زیر نظر پلیس فعالیت می‌کند، برنامه‌ای فوری برای تغییر سیستم امنیتی فرودگاه تنظیم کرده‌اند.

مامورانی که از طرف کمیسیون اتحادیه اروپا در طرح کنترل امنیت فرودگاه فرانکفورت شرکت کرده بودند اعلام کرده‌اند که سیستم امنیتی این فرودگاه با مشکلات جدی روبروست.

در گزارش روزنامه "بیلد آم زونتاگ" آمده است که نیمی از مامورانی که در طرح کنترل امنیت فرودگاه فرانکفورت شرکت داشتند، توانسته‌اند سلاح گرم و سرد را بدون کمترین مشکل از بخش‌های کنترل فرودگاه عبور دهند.

در گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا مهم‌ترین دلیل بوجود آمدن مشکلات امنیتی، خود ماموران کنترل فرودگاه فرانکفورت عنوان شده است که بر اساس گزارش تخصص کافی در این زمینه ندارند. یکی از سخنگویان پلیس فدرال آلمان تخصص کم ماموران این فرودگاه را تایید کرده است.

گفته می‌شود ماموران دو شرکتی که از طرف پلیس فدرال آلمان برای کنترل بار فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند تصاویر اشعه X و در نتیجه وسایل موجود در چمدان‌ها را به درستی تشخیص دهند. همچنین نتیجه بررسی بدنی مسافران نیز در بسیاری موارد با اشتباه روبرو بوده است.

شرکت "فراپورت" نیز تایید کرده است که از فرودگاه فرانکفورت آلمان و چند فرودگاه دیگر اروپا خواسته شده، درجه امنیت موجود را هرچه زودتر بالا ببرند. در فرودگاه فرانکفورت آلمان در سال ۲۰۱۳ به طور متوسط روزانه ۱۵۹ هزار مسافر تردد کرده‌اند.

سخنگوی "فراپورت" گفته که موضوع بالا بردن درجه امنیت فرودگاه فرانکفورت با جدیت پیگیری خواهد شد.

کمیسیون اتحادیه اروپا از پلیس فدرال آلمان و همچنین شرکت "فراپورت" خواسته است برنامه‌ای فوری برای تغییر سیستم امنیتی فرودگاه فرانکفورت به اجرا درآورند.

پلیس فدرال آلمان و همچنین شرکت‌های فعال وابسته به آن در فرودگاه فرانکفورت نیز اطمینان داده‌اند که افزایش امنیت فرودگاه را به سرعت در اولویت برنامه خود قرار دهند. آنها رئوس کلی این برنامه فوری را به قرار زیر تعیین کرده‌اند:

- همه کارکنان بخش‌های امنیتی فرودگاه فرانکفورت باید دوره‌های امنیتی اضافه ببینند. شرکت "فراپورت" شمار کارکنان خود را افزایش می‌دهد و به ۲۵۰۰ نفر می‌رساند و شمار کارمندان پلیس فرودگاه نیز به ۲۸۰۰ نفر خواهد رسید.

- برنامه دوره‌های امنیتی فرودگاه بازبینی خواهد شد و کیفیت این دوره‌ها بهبود خواهد یافت. همچنین به خواست کمیسیون اتحادیه اروپا ۲۵ درصد بارهای مسافران فرودگاه دقیق‌تر بررسی خواهد شد.

- به مسافران باید گفته شود که کنترل بیشتر در فرودگاه به نسبت سابق نیم ساعت وقت بیشتری طلب می‌کند. خود ماموران کنترل بار مسافران نیز از نظر امنیتی بیشتر از سابق کنترل خواهند شد. معلمان این ماموران باید برای نظارت بیشتر، فعالیت آنها را زیر نظر گیرند.

یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا به دلایل امنیتی حاضر نشد در مورد کنترل فرودگاه فرانکفورت آلمان از طرف این کمیسیون اظهار نظر کند. او تنها تایید کرد که امنیت فرودگاه‌های اتحادیه اروپا به طور منظم کنترل خواهد شد.

این سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در ادامه تاکید کرد که هدف از این کنترل‌ها همخوانی مقررات فرودگاه‌ها با استانداردی است که از طرف اتحادیه اروپا برای امنیت فرودگاه‌ها تعیین شده است. بر این اساس، در صورتی که مشخص شود در فرودگاهی مشکلات امنیتی وجود دارد، مقامات آن کشور موظف به برطرف کردن مشکلات هستند.

انتهای پیام

کد N638303

وبگردی