آفتاب

چین حملات و تروریسم سایبری را محکوم کرد

چین حملات و تروریسم سایبری را محکوم کرد

چین بدون اینکه به درخواست‌های آمریکا برای اقدام علیه کره شمالی در پی هک سونی پیکچرز پاسخی دهد، اعلام کرد: با تمامی اشکال حملات سایبری مخالف است.

چین بدون اینکه به درخواست‌های آمریکا برای اقدام علیه کره شمالی در پی هک سونی پیکچرز پاسخی دهد، اعلام کرد: با تمامی اشکال حملات سایبری مخالف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در تماسی تلفنی با جان کری،‌ همتای آمریکایی خود تاکید کرد: پکن با تمامی انواع حملات و تروریسم سایبری مخالف است.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای گفت: چین با هر کشور یا افرادی که از تاسیسات داخلی دیگر کشورها برای انجام حملات سایبری علیه کشورهای ثالث استفاده می‌کنند، مخالف است.

آمریکا همچنین در گذشته چین را به جاسوسی‌های سایبری متهم کرده و یکی از مقامات آمریکا گفت: این حمله به سونی پیکچرز با استفاده از سرورهای چین برای سرپوش گذاشتن بر ریشه این حمله صورت گرفته است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و مشاورانش پس از آنکه پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد: پیونگ یانگ مسئول حمله به سونی پیکچرز است در حال بررسی چگونگی تنبیه کره شمالی هستند.

این اولین بار است که آمریکا مستقیما کشور دیگری را برای حمله‌ای سایبری با چنین وسعتی به خاک آمریکا متهم کرده و احتمال رویارویی جدید میان واشنگتن و پیونگ یانگ را به وجود آورده است.

این در حالی است که کره شمالی این مساله را که مقصر حمله به سونی پیکچرز بوده رد کرده و متعهد شد تا به هر اقدام تلافی جویانه آمریکا واکنش نشان دهد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی گفت: ما نمی‌دانیم این هکرها چه کسانی و یا در کجا هستند. اما می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که آن‌ها از حامیان کره شمالی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: شدیدترین واکنش ما به کاخ سفید پنتاگون و کل کشور آمریکا که لانه تروریست‌ها محسوب می‌شود، خواهد بود.

ژاپن یکی از نزدیک‌ترین متحدان واشنگتن در آسیا نیز شدیدا این حمله به سونی پیچکرز را محکوم کرده اما کره شمالی را مقصر آن ندانست.

یوشیهید سوگا، سروزیر کابینه ژاپن در کنفرانسی خبری گفت: ژاپن ارتباط نزدیک خود با آمریکا را حفظ می‌کند و از روش رسیدگی این کشور به این مساله حمایت خواهد کرد.

وی با این حال افزود: این مساله هیچ تاثیری بر مذاکرات ژاپن با کره شمالی در زمینه تعیین سرنوشت شهروندان ربوده شده ژاپنی توسط جاسوسان کره شمالی در سال‌های گذشته نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

کد N638178

وبگردی