آفتاب
جلیلی با مهر مطرح کرد:

سه استراتژی استکبار برای شکست جمهوری اسلامی/اوج گیری فشارها در سال 88

سه استراتژی استکبار برای شکست جمهوری اسلامی/اوج گیری فشارها در سال 88

نماینده مردم مسجدسلیمان درمجلس شورای اسلامی گفت: سه استراتژی استکبار برای معرفی ایران به عنوان تهدیدجهانی، اعمال فشار اقتصادی و ایجادتنش اجتماعی در سال 88 برای شکست ایران به اوج خود رسید.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب تلاش داشتند روند رو به رشد و فراگیری نظام جمهوری اسلامی را دچار اختلال کنند و این رویکرد سه محور را در دستور کار کشورهای غربی، آمریکایی و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان معتقد بودند اگر بتوانند با تهدیدهای بین‌المللی و فشارهای سیاسی ایران را به عنوان یک تهدید به جهانیان معرفی کنند، در گام اول موفق خواهند بود.

جلیلی در تشریح گام دوم تلاش دشمنان برای سقوط جمهوری اسلامی، گفت: دشمنان در طول چهار دهه گذشته تلاش کردند با ایجاد اختلال در زیرساخت‌های اقتصادی کشور در راستای تضعیف زیرساخت‌های اجتماعی جمهوری اسلامی تمرکز کنند و نهایتا در گام سوم تلاش داشتند یکپارچگی کشور را که ناشی از اتحاد و انسجام جامعه بود را مورد هدف قرار دهند تا از این طریق رژیم سیاسی ایران را دچار شکست کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: سه محور اساسی مبتنی بر تمرکز بر تهدیدات بین‌المللی، ایجاد اختلال در ساختار اقتصادی در راستای ایجاد نارضایتی میان مردم و تحقق تنش در حوزه اجتماعی برای بی‌نظمی در یکپارچگی کشور از رویکردهای مهم استکبار جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی بود که به شکست انجامید.

وی افزود: این سه استراتژی در سال 88 با بهره‌گیری از فضای سیاسی کشور به اوج خود رسید اما دشمنان نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

جلیلی تاکید کرد: مردم در شرایط سخت برای حفظ کشور از منویات مقام معظم رهبری پیروی می‌کنند و رویکرد مبارزه با استکبار و مقاومت در برابر فشار را به عنوان استراتژی در راستای خنثی‌سازی کید دشمنان به کار می‌گیرند که البته این استراتژی در سال 88 موفق نشد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر چند بعضا برخی از افکار جامعه و یا آحاد آن به نوعی با سیاست‌های دشمن همراهی می‌کرد، اما اکثریت ملت تلاش برای حفظ نظام را در دستور کار خود داشتند.

کد N637558

وبگردی