آفتاب

فواد معصوم: ما با وحدت و همبستگی به پیروی علیه تروریسم نزدیک خواهیم شد

فواد معصوم: ما با وحدت و همبستگی به پیروی علیه تروریسم نزدیک خواهیم شد

رئیس جمهور عراق با بیان اینکه پیروزی عراقی‌ها در مقابله با تروریسم مساله‌ای ضروری برای دفاع از رسالت پیامبر اکرم (ص) است، گفت: ما با وحدت و همبستگی خود به این پیروزی نزدیک خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در سخنانی به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم (ص) تاکید کرد: مسلمانان بار دیگر سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) را گرامی می‌دارند و امروز روزی است که ارزش‌های مهمی که پیامبر با رسالت خود آن را بنیان نهاد،‌ گرامی داشته می‌شود. ارزش‌هایی همچون ایمان و محبت و برادری میان انسان‌ها و آزادی که انسان‌ را از زیر سلطه بندگی به کرامت انسانی می‌رساند و این همان رسالت آسمانی است که پیامبر (ص) آن را با خود حمل می‌کرد.

وی افزود: این‌ها ارزش‌هایی هستند که مسلمانان با وجود شرایط سخت برای تحقق آن تلاش می‌کنند. شهادت امام حسین (ع) نیز بیان زنده‌ای از عمل به اصول و سنت رسالت پیامبر اکرم (ص) است که مقاومت در برابر ظلم و طغیان را واجب کرده است.

معصوم تصریح کرد: در این شرایط و با این مناسبت عراقی‌ها همچنان به مقاومت و پایداری خود و مبارزه با تروریست‌هایی ادامه می‌دهند که برای بد نام کردن مفاهیم اسلامی و منحرف کردن آن به سمت بدترین صفحات تاریخ تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: پیروزی عراقی‌ها در مقابله با تروریست‌ها اقدامی لازم برای تحقق حق بشر با وجود اختلاف ادیان یا طوایف آن‌ها در زندگی آزادانه است و دفاع از رسالت پیامبر اکرم (ص) که تروریست‌ها با جنایت‌های خود تلاش می‌کنند آن را خدشه دار کنند،‌ این اقدام را ضروری تر می‌کند.

معصوم تاکید کرد: با وحدت و همبستگی و پایبندی به ارزش‌هایی چون ایمان، آزادی و کرامت به این پیروزی نزدیک خواهیم شد.

انتهای پیام

کد N637535

وبگردی